26 Eylül 2024 Perşembe

 Eğitim Şart!

Babası olmadığı için terlikle okula giden ve arkadaşlarının alay ettiği çocuğun haberini hepimiz okuduk.
Kayseri'de ,utanmadan mangal partisi yapan AKP'lileri geçiyorum , işin bir de öğretmenler cephesi var.
Yıllar önce, tanık olduğum benzer bir olayı anlatacağım ama okulda, çocuklar arkadaşlarıyla alay ederken ,o okuldaki öğretmenler, müdür görmedi mi bunları,olayın yanlışlığını anlatmadılar mı öğrencilere?
Yıllar önceydi, kızım ilkokuldaydı.
Okula gittim ,yıllardır eğitim veren bir öğretmen....
Bu arada ,şunu da belirteyim; Eğitim Fakültelerinden iyi eğitim almış, donanımlı öğretmenler çok az çıkıyor.
En basit matematik sorusunu çözemeyen, kendi dilinin kurallarını metne dökemeyen öğretmenler olur mu?
Gördüğüm için yazıyorum,istisnalar kaideyi bozmaz biliyorsunuz.
Neyse....
Bu öğretmen, bir öğrenciyi sandalyenin üstüne çıkarmıştı.
İlk anda görmedim çocuğun ayakkabılarını.
Her iki ayakkabının önü de aynı ölçüde açılmıştı.
Öğretmen, çocuğu sandalyeye çıkarmıştı ve bugün gibi aklımda, gülerek şunu söylemişti: ' Ayakkabılarının ucu niye böyle açık, senin babanın ayakkabı alacak durumu yok mu?'
Alay ediyordu öğretmen çocukla ve bütün çocuklar gülüyordu,başını öne eğmiş, utanan çocuğa.
Çocuktan cılız bir sesle duymuştum şunu:
Babam işçi, ayakkabı alamadı,ayağım büyüdüğü için babam da ayaklarım sığsın diye önünü açtı.
Hayatımda, hiç bu kadar üzüldüğüm ve o öğretmenden utandığım çok az an yaşamışımdır.
Kendime de çok kızdım sonrasında, o öğretmene neden o anda tepki göstermedim diye.
Ertesi yıl, o çocuğu çok aradım ayakkabı almak için ama bulamadım.
Belki de okulu bırakmıştı ,yoksuldu, utanmıştı ve ben bunu da öğrenemedim.
Geç kalmıştım elbette .
Vaktinde tepki göstermezsen , sonrası boş.
O çocuk, şimdi 30 yaşlarında olmalı.
Belki okumadı, belki babası gibi inşaatlarda çalışıyor, onu da bilmiyorum ama ne zaman aklıma düşse kalbime sızısı düşer bu olayın.
Ve aklıma her düştüğünde bu olaydan utanırım hem o anda tepki göstermediğim kendimden hem de böyle öğretmenlerin okullarda olmasından.
Yaşadığımız her şey bir ders bizlere.
Şimdi, yanlış gördüğüm her ne varsa, o anda tepki verip gereğini yapıyorum artık.
Yanlışa doğru demek , bizlere yakışmaz!
Eğitimde yara çok.
Kalabalık sınıflar, pislik içinde sınıflar, tuvaletler ve çırpınan veliler.
Çocuklarımıza kaliteli eğitim veremiyorsak , gelecekten ne bekliyoruz ?
Ülkemiz,tepeden tırnağa kokuyor.

Tüm ifadele

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder