12 Eylül 2024 Perşembe

 Zorkun Yaylası'ndan.....

Temizlediğim cevizleri ç-alan kuşu yakaladım.🙂
Yayla sezonu bitti. Okulda çocuğu olanlar göçtü, geriye kalanlar da bu hafta gitti gidiyor artık.
Yayla,sincaplara ,kuşlara ve yaban hayatına kalıyor Eylül'de.
Eskiden, yaylaya özgü salatalık, taze fasulye ,çilek ,elma olurdu ama artık nerdeyse hiç yok yaylada.
Yayla sonunda, cevizler artık firik hale gelir.
Yaylacılar da göçünce, ağaçlarda kalan cevizler sincaplarındır artık.
Her gün, yeşil cevizleri ağızlarına alıyor, dişliyor ve içi kurtluysa atıyorlar ama genelde de düşürüyorlar,ben de onları topladım,kabuklarını soydum ve tabağa hazırladım ve kuşlar ile oyun oynadım.
Bedavacı kuşlar bunlar.😎
Soyulmuş cevizleri tabaktan alıp kaçıyor, ağaçta yiyor geri gelip yeniden alıyorlar.
Özellikle ,küçücük bu kuş.
Cevizleri eldivenle soyduğum halde ellerimi leke içinde bırakır ve buna ceviz geri denir ve de haftalarca, tıpkı kına gibi elimden çıkmaz.
Ama firik ceviz çok özel bir tattır bilen bilir.
Dedim şuna bir oyun oynayayım.
Tabağı yan masaya aldım ve bekledim ne yapacak diye?
Geldi baktı tabak yok, delirdi diyebilirim.Ordan oraya tabağı arıyor.
Kıyamadım elbette ,alışılmış davranışla tabağa geldi kalan cevizleri de yedi.
Doğa onların,fazla olan biziz aslında ama kabukları soyulmuş hazırda cevizi bulacak kadar da şanslı kerata.🙂

Tüm ifadele

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder