25 Haziran 2014 Çarşamba

Suriyeli Mültecilerin durumu nedir ülkemizde?
15 gündür,annem özel bir hastanede tedavi görüyor.Doktorların çabasına teşekkür ediyorum ancak sorun,hastaneyi işgal etmiş Suriyeli mülteciler.
Servislerde sayamadığım kadar Suriyeli insan var.Ameliyathaneler dolup,taşıyor onlarla.Geceleri,sandalyelerde uyuyorlar ama sonuçta bir sağlık hizmeti alıyorlar.
Buraya kadar insanlık elbette ancak.....
Geçen ay Urfa-Birecik'te Suriyelilere hazırlanmış konteyner kenti görmüştüm.Kapılarda lüks araçlar,cipler.....
Osmaniye,Cevdetiye beldesinde de aynı konteyner kentini görüyorsunuz.Kapıdaki lüks araçlar,iyi giyimli Suriyeliler....
Ülkelerindeki savaştan kaçtıkları söyleniyor.Bir yere kadar doğru ancak,bu araçları neyle açıklayacaklar bilmiyorum.
İnsan,ülkesi savaştayken kaçar mı?Diyelim ki,Esad zalim bir diktatör.İyi de,seçim sonuçları ortada.Halk vazgeçmiyor B.Esad'dan.Aykırı olan kim bu durumda?
Ülkemize,şu ana kadar 1 milyon Suriyeli geldi.Temmuz sonuna kadar,bu rakamın 1.5 milyon olacağı söyleniyor.,Bunca insanın barınma,beslenme,sağlık,eğitim sorunları nasıl ve hangi parayla çözülecek?
Hastanelerde,kayıtlı olup,olmadığına bakılmadan,bütün Suriyelilerin tedavisi ücretsiz yapılıyor.İlaçları bedava veriliyor.
Hangisi terörist,hangisi sivil belli mi?Araya katılan IŞİD militanları var mı örneğin?
Bir hasta yakını olarak ben de hükümete şu soruyu soruyorum:''Bu değirmenin suyunu nerden buluyorsunuz?''
Tedavi,diş,göz,gözlük,protez,ilaç,işitme cihazı ve daha aklınıza ne geliyorsa,AFAD (Afet ve Acil Durum Başkanlığı.) tarafından karşılanıyormuş.
Devletin insani görevi tamam da,AFAD'a bu paralar nerden geliyor?
Hastanede,attığınız her adım için dünyanın parasını ödüyorken,devlete,vergisini veren ben gibi vatandaşından her türlü kesintiyi yapıyorken,bana acımıyorken,bunca Suriyeli insanın parasını ben neden karşılıyorum?
Bana soruyor mu,bunca insanı kabul ederken?
Ekonomi dibe vurmuş,uyduruk büyüme rakamları icat edilmiş,cari açık tavan yapmış,vergilerden usanmışız ama devlet bizi soyarken,Suriyeli besliyor.
Kusura bakmasınlar,yeter artık.
Elbette,o insanlara üzülüyorum ve insani yardımı onaylıyorum ama bir yere kadar.
Yarın,Irak'tan kaçan Türkmen vatandaşlarımız da gelince ne olacak?
Türkiye'nin zengin bir bütçesi var da biz mi bilmiyoruz yoksa?
Henüz fezleke komisyonunu kurdurmayan AKP, bakanlar,çoluk,çocuk memleketi soyanlar belki çaldıkları paralarla finanse ederler bunca masrafı,kim bilir?
IŞİD'i besleyenler,Ortadoğu'nun kan gölüne dönmesine izin verenler,TIR'larla silah gönderenler.....
O paralar sizin cebinizden çıkmıyor.Bizim saf milletimiz de,din,iman ayağına inansınlar hala bunlara.
Sağlıkta her şey iyi öyle mi?
Yakın zamanda hastanelere yolu düşen var mı?Gidin de görün,iyileşmeyi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder