27 Eylül 2018 Perşembe

#Çocuklarımızı yetiştirirken öncelikli olarak sevgiyi,saygıyı ve sözünün eri olmayı öğretmeliyiz.
Sözünün eri olmak ne demek peki?
Söylediği sözün arkasında duran,verdiği sözü tutan,tutamayacağı sözü asla vermemesi gereken ilkeli duruşlu insan olmak demek.
Eski insanlarda,ağızdan çıkan söz kanun gibiydi ve yanlışa kolay kolay düşmezlerdi.
Benim babam,böyle biriydi örneğin.Bize öğrettiği temel şeylerin başında,söz verildiyse mutlaka yapılacak,sözünün arkasında durulacak ve asla ve kat'a tutulmayacak sözler verilmeyecek.
Biz,bunlarla büyüdük.Benim kuşağım da aynı şeylerle büyüdü kuşkusuz.
Ben,çocuğumu yetiştirirken de,ailemden ne öğrendiysem,onları aktardım,yanlış yaptığımı düşünmüyorum.
İnsan,18-28-38 ve her yaş aralığında yanlışa düşer ama 18 yaşındaki hatasını 38 yaşında yapıyorsa,arada geçen yıllar,ona uğramamış demektir.
İlkeli duruş önemlidir,verilen sözler de.
Eğer,birine söz vermişseniz,karşınızdaki kişiyi bağlayıcı olursunuz.
Bizim kuşak bile böyle hata yapıyorsa,bunların yetiştireceği çocuklardan ne bekleyeceksiniz?
Ağzınızdan sözü ya çıkarmayacaksınız ya da çıktıysa gereğini yapacaksınız.
Anacığım,nurlarda uyusun hep derdi ki:'Gırtlak kırk boğum.Otuz dokuzuna kadar gel,bir daha düşün,kırkıncıyı ağzından iyice düşünerek çıkar' .Söz,ağızdan çıkınca artık sorumluluk sizindir çünkü.
Belki de,bizler bu öğretilerle büyütüldüğümüz için aksini yapanları hoş göremiyorum.
İnsan biriktirmek çok önemli ve de gerekli.Bazen hata yapabiliyor demek ki.
Yaş ilerleyince,daha cesur oluyor insan ve üstünü çizmek çok daha kolaylaşıyor hayatın.
Yaşadıkça deneyimleniyor ve büyüyoruz.
Her şey,insana ders,eğer o dersi çıkarabilirsek.
Tutamayacağınız sözleri vermeyin lütfen.Karşıdaki insanı bağlayıcı oluyorsunuz ve hata yapıyorsunuz.
Gırtlağınızdaki kırkıncı boğumu iyi tutun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder