17 Eylül 2018 Pazartesi

#Yeni bir Eğitim-Öğretim yılı daha başladı.
Öğrencilerimize,öğretmenlerimize hayırlı olsun diyelim.
Evimin karşısı okul ve öğretim yılının birinci gününde gördüklerim,yılın sonunu az-çok haber veriyor bana.
Sağlıklı,eğitimli,donanımlı,hedefli bir nesil, Okul-Aile İşbirliğiyle yetiştirilir.
Çocuklara yapılan konuşma elbette pozitif olmalı.Müdür beyin,'Size güveniyorum çocuklar'demesi bile iyi bir başlangıç.Konuşmanın tümünü dinleyemedim ama belki de dile getirildi bilmiyorum;genel bir yorum olsun benimkisi: Atatürk'ün çocuklarımıza verdiği önem vurgulanmalı ve Atatürk ilkeleri doğrultusunda çocuklarımızı yetiştireceğimiz söylenmeli okul bahçesinde.
Çocuklar,uzun bir tatilden çıkmış,rehavet içindeler şu anda;arkadaşlarını çok özlediler elbette.
Okulun ve derslerin önemi ama aynı zamanda oyunun da gerekliliği ve planlaması anlatılmalı çocuklara.
Planlı bir yaşam,evde ve okulda öğretilir.Hep ders olmaz,hep oyun olmaz.
O kalabalık öğrenci topluluğundan cılız bir İstiklâl Marşı çıkmamalıydı örneğin.
Gümbür gümbür yükselmeli,bir ülkeyi ülke yapan ögelerden biri olan İstiklâl Marşı.
Öğrencilere,temizliği,okulu temiz tutmayı öğretecekseniz eğer,öncelikle,okulu yeni döneme hazırlarken siz temizleteceksiniz.Boya-badana,okul bahçesinin çöpü,kiri temizletilmeden çocuklara bunu öğretemezsiniz biliyorsunuz.
Okul bahçesi böyle kirli;sararmış otlar,dökülmüş yapraklar olur mu?
İkinci ders zili çaldığında ise,çocuklarımızın nasıl bir aileden geldiklerini izledim.Bahçedeki çocukların yarısının elinde simit,meyve suyu,içecekler ve bisküviler vardı.
Bu,şunu gösteriyor bize: Sevgili Anneler;Bi'zahmet,erken kalkın da çocuklarınıza kahvaltı hazırlayın.Bir çocuk,okula aç gönderilmez.
İkinci teneffüste,çocuk bunları yiyorsa,siz çocuğunuzu doyurmadan okula göndermişsiniz demektir.
YAPMAYIN!
Çocuklar,daha ilk teneffüste,topu yanlış atan arkadaşına 'Senin Ananı,bacını.....'diye küfrediyorsa,bu çocuklar yaz boyu kitap okumamış,nitelikli yaş gruplarında bulunmamış ve sokaklarda gezmiş demektir.
Oysa,çocuklarımız için çok iyi yaz kampları,birlikte çalışma disiplini,eğlenceli etkinlikler hep vardı.
SALDIM ÇAYIRA MEVLAM KAYIRA bir tutumla yetişen nesillerden ne bilim adamı,ne sporcu,ne sanatçı kolay kolay çıkmaz!
Akademik bir dille,iş değil laf üreten açıklamalarıyla,üstelik de karma eğitimi ufaktan yok eden bir eğitim algısıyla konuşan bir Eğitimden sorumlu bakan daha ,ne kadar zarar verecek acaba eğitim sistemine?
Her gelen,diğerini beğenmiyor.Sanki,16 yıldır ülkeyi ben yönetiyorum!
Senenin sonunda göreceğiz bakalım,kim haklı çıkacak!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder