17 Eylül 2018 Pazartesi

#Şehir efsaneleri diye bir tabir vardır.Ya da,doğru bildiğimiz yanlışlar.
Hani,derler ki,yazın denize gittiğinizde,tuzlu suyun verdiği mücizeyle ,kışın hiç grip,nezle olmazsınız.
Kesinlikle yalan.
Bugün,ekranda bir doktor diyordu ki;'Grip aşısını mutlaka olmanız gerek'
Ama bir diğeri de çıkıyor ve 'İçinde aliminyum var,sakın grip aşısı olmayın.'
Biz,sıradan insanlar,hangi doktora inanalım da grip aşısı olalım?
Bugüne kadar yaptırmadım ve yaptırmayı da düşünmedim hiç.
Üstelik,denize de gittim ama yine hasta oldum.Hem de,denizden geleli 1 hafta olmuşken.
Bari,biraz bekleseydi de,kışın soğuklarına düşsek olmaz mıydı?
Böyle lüzumsuz hastalıklar yüzünden vaktim geçiyor ama kime inanacağımı bilemediğimden böyle.
Bağışıklık sistemim neden bu kadar zayıf bilmiyorum ama çok sık hastalanıyorum.
Hasta olmak,olabilecek bir şey,abartacak yanı da yok ama bu işin bir de hastane boyutu var.
Ülkemizdeki,sağlık sistemini protesto ediyorum.Devletin hastanesinde doktorların çoğu yok.Her yıl,sayısız mezun veren tıp fakültelerinden çıkan doktorlar nerde?
Neden atamaları yapılmıyor da,ben her keresinde özel hastaneye gitmek zorunda kalıyorum?
Hastanın,müşteri olduğu ve en önemli gelir kaynağı özel hastanede,başıma ne geldi:
Malum,serum bağlıyorlar.Serum bitti ve hasta bakıcı yataktan kalkmamı söyledi.
Normalde,serum bitince hasta 10 dakika daha yatar.
Kardeşim,olaya müdahale edince hasta bakıcının yanıtı:Hasta yoğunluğu çok,yatak lazım.Kolumda,damar açıcıyla beni dışarı almaya kalktı.
Bu ne rezalet kardeşim!
O hastane,babasının hayrına mı bana bakıyor?Yatak sayın yetersizse,yenisini koyacaksın.
Şu anda,öksürükten kırılıyorum ama yine yataktan atılırım diye hastaneye gitmiyorum.
İyi ki,sigara içmiyorum.Bir de içsem halim ne olurdu acaba?
Denize giderseniz,kışın hasta olmazsınız diyenlerin ağzına terlikle vuracağım.
Yok öyle bir uyduruktan masal.
Her taraf toz,yağmur yağmıyor,virüsler havada uçuşuyor;yediğimiz,içtiğimiz hastalıklı ürünler.
Nasıl sağlıklı kalabiliriz bu durumda söyler misiniz?
Bizler,saray sultanlarının verdiği resepsiyonlardaki menüyü yiyebiliyor muyuz?
Peki,neydi bunlar?
Ejder Meyveli Smoothie (Chia tohumu eşliğinde), Efuli (Liçi meyvesi eşliğinde), Aloevera (Starex meyvesi eşliğinde), Orman Meyveli Special, Bahçe Naneli Limonata, Taze Sıkılmış Portakal, Taze Sıkılmış Greyfurt, Taze Sıkılmış Havuç, Taze Sıkılmış Elma.
Şu greyfurtla,havuç ve elmayı tanıyorum da;Ejder Meyveli Smoothie ne ola ki?
Allah sizi bildiği gibi yapsın.
Bu özel hastanelere bizleri muhtaç edenleri de oralara düşürsün.
Beddua ediyorum,var mı ötesi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder