13 Eylül 2018 Perşembe

#Kıssadan hisse bir anlatı olsun:
Bir güzellik yapacağınız zaman en iyisi olsun istersiniz kuşkusuz.
Defolu güzellik olmaz çünkü.
Artık,eminim biliyorsunuz; Kars'ın Selim İlçesi'nin,Laloğlu köyündeki çocuklar için bir şeyler yapmaya çalışıyorum.
Aklıma,geçmişte okuduğum bir röportaj geldi.
Van depremi sonrasıydı.
Deprem,yıkımdır,çaresizliktir,umutlu bekleyiştir.
Ülkemizin dört bir yanından yardım yağdı bölgeye ama bazıları,yardım işini öyle yanlış anlamıştı ki,sanki ordaki insanlar atıl,eski,yırtık sökük eşyalarınızın gönderileceği bir toplulukmuş gibi,yırtık battaniyelerini,eskimiş giysilerini evleri başlarına yıkılmış o insanlara göndermişti ve ben,adam bunu anlatırken insanlığımdan utanmıştım.
Çocuklar için kitap,kırtasiye,oyuncak toparlıyorum hala ama kıyafet eksik kaldı.Kurumsal bir firmayı aradım.
Ayrıntıyı isteme haklılığını bir kenara koyuyorum ama yazının bir yerinde,bir noktayı okuyunca üzüldüm doğrusu ve yardım almaktan vazgeçtim.
Peki neden?
Çünkü,yardım ilkelerinde 2. el ve defolu ürünleri göndereceklerini okuduğumda;
Sizler,anne-baba olarak,çocuklarınıza bile bile defolu ürün alır mısınız?
Ben almam!
Peki, çocuklara neden defolu ürün gönderilsin?Onlar çocuk değil mi?
Temiz olduğu sürece,okunmuş kitaplar,oyuncaklar,üç-beş kırtasiye olabilir;zor da değil bunu sağlamak.
Eğer,bir güzellik yapacaksanız;ya layıkıyla yapacaksınız ya da hiç kalkışmayacaksınız.
Aklıma,Van depremindeki yırtık battaniyeleri getirdi bu girişim.
Yapmayın!
Dip not: En geç,10 gün içinde bu köye göndereceğim toparladıklarımı.
Göndereceğiniz bir şeyler varsa,lütfen benimle bağlantı kurun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder