14 Eylül 2018 Cuma

#Saat,sabahın 6'sı.
Öyle sıcak bir gecenin sabahında gün doğuyor ki...
Dünya,kasırgalarla,sellerle boğuşuyor,biz sıcakla.
insanlar,yavaş yavaş uyanıyor ve ekmeğinin derdine düşmüş,işe gidiyor.Çıkıp,biraz yürüsem mi dedim ama üşendim sanırım.
Balkondan,güneşin doğuşunu izliyorum.Sokaktan bir kedi sesi geliyor;yavru bir kedi.yalnız kalmış sanırım,kendine dost bir ses arıyor.
Birden,bir kedi daha fırlıyor,ağzında boyundan büyük bir fareyle.Takip bile edemiyorum hızını.
Doğanın dengesi işte.Biri,birini yiyecek,o,diğerini.Herkes,karnını doyurmanın derdinde.
Hayatı,kendi örgüsü içinde bırakırsanız,çark olması gerektiği gibi işler ama burnunuzu soktuğunuz anda işleyişi bozarsınız.
Ülkemizde ve dünyada olan tam da bu.
İnsanın elinin değdiği her yer kirlenir,bozulur.Aksini gören var mı?
Ortalık fare kaynıyorsa,siz,çiftçiler,hasat sonrası tarlaları içinde yılandan başlayarak bütün yararlı canlıları ve mikroorganizmaları yaktığınızdan denge bozuluyor ve fareler çoğalıyor.
Dokunmadığınız zaman,hiçbir canlı size zarar vermez.Yılanı öldürün,kuşu öldürün,ağacı kesin fikrinde olursanız,bu yaşadıklarınızı hak ediyorsunuz demektir.
Başımı çevirdim ki,yine mi aynı kare!
Komşularımızın,çevreye verdiği kirlilikten nereye gitmeli?
Dejavu yaşıyoruz sürekli.Hani,evinin içini süpürüp,sokağı kirletebileceğini sanan güruh var ya!
Evsel ve bahçesindeki ne varsa,getirip,çöpün içine değil,çevresine yığıyorlar.Çöp arabası da almıyor elbette haklı olarak.
Defalarca konuştum;böyle büyük çöp öbekleri olduğunda belediyeyi arayın,gelip alıyorlar diye ama anacığım,nurlarda uyusun,hep bir sözü olurdu böyle zamanlarda ama yazsam ayıp olacak şimdi.
Koşullanmış gibi,aynı şeyi yapıyorlar ve bıkmıyorlar.
Gün,burda böyle başladı.Şehirden sesler yükseliyor iyice.Motor gürültüsünün içinde,kuşların sesini dinliyorum,ne hoş!
Hayat,içine anlam katarsanız güzel.
Gün,ne gösterecek bakalım;hayır mı şer mi?
Hayata dokunmayı ihmal etmeyin lütfen.Bir çiçeğe su verin,bir kedinin karnını doyurun,bir çocuğa yardım eli uzatın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder