15 Ekim 2018 Pazartesi

#Bugün,15 Ekim MEME KANSERİ FARKINDALIK günü.
Dünyada en sık görülen kanser türü,Meme Kanseri ve ülkemizde her yıl 25 bin kadına Meme Kanseri tanısı konuyor.
Kanser,çağımızın illet hastalığı biliyorsunuz ve çoğu kanser türünün tedavisi de var ama erken tanı şart!
KETEM,kanseri erken tanılama,tarama ve eğitim merkezi ve bu merkezlerde yapılan işlemler ücretsizdir.
Meme Kanseri,kadınların korkulu rüyası.
Erkeklerde de görülüyor elbette.
Yani,insanın kendini izlemesi şart!
Her ay,regl sonrası evde kadınların kendini muayene etmesi çok önemli.
Ele gelen en küçük bir kitle dahi önemli.
Sevgili kadınlar:Lütfen,kendi bedeninizi kontrol edin,bilmiyorsanız yöntemini öğrenin,olmadı KETEM'e başvurun ve tarama yaptırın.
Sağlık bu,ihmale gelmez.Bana bir şey olmaz demeyin.
Yediğimiz,içtiğimiz her şey hormonluyken,hava,su,toprak bu kadar kirlenmişken hastalıktan kaçabileceğimizi düşünmeyin.
Eskidenmiş insanların yüz yaşaması.
Kaşık kaşık yenen tereyağlar da,kaymaklar da,et de,süt de sağlıklıydı ama şimdi başımıza sardılar GDO'yu,kanser türlerinden birine yolu düşmeyen nerdeyse yok.
Birkaç yıl önce,hastanede bir olay yaşamıştım.Mamografi çektiriyorum,arkamda genç bir kadın. Mamografiyi çeken de kadın ,
USG'ye geçtik ama doktorun kadın için söylediğini duydum.Diyordu ki:' Bu kadına öncelik verin,bir terslik görüyorum.'
Ben girdim USG'ye,ardımdan kadın girecek.Kocası kapıya geldi ve içerdeki radyolog'un kadın olup,olmadığını sordu;'Erkek' yanıtını alınca da,kadını kolundan tuttu,sürükleyerek götürdü.Giderken de şöyle diyordu:
-Benim karıma erkek bakamaz!
Yanlarında da,3 yaşlarında bir kız çocuğu vardı.
Arkalarından bakarken dışımdan dedim ki:
-Bu kadın kanserden ölürse,sorumlusu kim olacak?
-Eşine kadın doktor arayan bu adam,kızını tıp fakültesinde okutup,doktor yapar mı?
Belki de öldü o kadın,bilmiyorum ama hep merak ettim akıbetini.
Böyle cehaletin olduğu bir ülkede,kadınlarımızın kendi hayatlarına sahip çıkmaktan başka şansları yok!
MEME KANSERİ,çok önemli.
Lütfen,rutin kontrollerinizi yapın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder