2 Ekim 2018 Salı

#Van-Bahçesaray-Arnas Köyü'nde,15 yıldır öğretmen gitmeyen,gelenin de kaçtığı,çocukların öğretmen istediği haberini okuyunca.....
Sabah 6.da telefonuma bir mesaj geldi.
Ve......
Bizim çocuklarımız,diğer çocuklara göre çok daha şanslı elbette.Ben,bir anne olarak,kendi çocuğumu koruyup,kollayarak,iyi eğitim alması için elimden geleni yaparak yetiştirdim.
Kolay mıydı?
Elbette çok zor bir yolculuktu benimkisi ama kızım,elinde mühendis diplomasıyla gelince duyacağım şey yalnızca gururdu.
Benim çocuğum şanslıydı çünkü,ben vardım.
Peki,ya diğer çocuklar?
Biliyorsunuz,ben bir süredir Kars'ın Selim İlçesi-Laloğlu Köyü için bir kampanya başlattım.Köyde,62 çocuk var,32 kız,30 da erkek öğrenci ve yaşları 5-15 aralığında.
Buraya kadar güzel.
Bana mailler geliyor,telefon açanlar oluyor,onlara da teşekkür ediyorum ama......
Girdiğim her ortamda,bu köyü anlatıyorum ve çocukların üşüdüğünü,okumak için eksik malzemeleri olduğunu,belki elbirliğiyle bunu halledebileceğimizi söylüyorum da.....
Bana söylenenler:
-aaaa ne kadar güzel bir davranış sergiliyorsunuz
-Valla sizin yaptığınızı kimse yapmaz.
-Burdaki çocuklar bitti mi de,ta Kars'taki çocuklara kafa yoruyorsunuz?
-Sizi tebrik ederim
TAMAM DA!
Bana mail atanlara,yüz yüze konuştuklarıma baktım,baktım da;
Şimdi bakınız!
Köyü bilmiyorum ama gördüğüm;o köydeki çocukların da çocuk olduğu,kitap,kırtasiye,oyuncak ve kıyafete ihtiyaçlarının netliği.
Kars'takiler de bizim çocuğumuz,Adana'dakiler de,Van'dakiler de.
Çocuk,her yerde çocuktur ve eğer bir şeylere gereksinmesi varsa,biz yetişkinlere düşen de bu sesi duymaktır.
Yardım eden tüm gönül dostlarını sonraya bırakıyorum ama karşımda konuştuğum ya da sosyal medyadan iletişim kurduğum,elindeki sigaraya 13 TL veren;bir fincan kahveye 15 TL veren;1 ayakkabıya 200 TL veren insanlar varsa ve bir çocuk için 1 kitap ya da 2 kalem ya da bir kutu boya ya da 1 satranç takımı almayı düşünemiyorsa,ben bu toplumun vicdan ve merhamet ve de duyarlılığını sorgularım artık.
Zor mu yahu,ülkemizin herhangi bir yerindeki çocuklara yardım elini uzatmak?
Bir el,tek sestir ama 10-20 el alkıştır ve çok ses çıkarır.
Çok şey değildi arkadaşlar; alt tarafı küçük desteklerdi. çoğalmak için.
Sabah,bir mail aldım ve çok sinirlendim.
Yardım etmiyorsanız, ki,elbette yapmak zorunda değilsiniz ama bari canımı sıkmayın.
Bana yol göstermeyin,ben zaten ne yapacağımı biliyorum.
Dün,bir oyuncakçıdan Yap-Boz setleri,basket potası vs aldım çocuklar için,satıcı bana döndü ve 'Bu da benden olsun'dedi.
Bana bunlarla gelin.
Boş lafla değil.
Benim övgüye gereksinmem yok.O çocuklar hepimizin.
Yarın,belki bir bilim insanı,sanatçı ya sa sporcu olacaklar.
Bir katkım olursa ne mutlu bana.
Yanımda olanlara da ayrıca teşekkür ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder