12 Ekim 2018 Cuma

#Sabah 5'de uyandım çünkü,uyku tutmuyor.
Peki neden?
-Ülkemiz neden böyle? diye sorgular dururum ama yanıtını da bilirim elbette.
Basiretsiz,yetersiz,donanımsız,eğitimsiz,din tüccarı....diye listeyi uzatabilirim,yönetimlerin iş başında olduğu bir ülke yükselmez,başaramaz,güçlü olamaz.
Peki,böyle insanların yönetimde olduğu insanların çıtası nasıldır?
Sorumsuz,,düşüncesiz,hayata saygısız aynı kendini yönetenler gibidir.
Her ne kadar,balık kuyruğundan kokmaya başlasa da,başı da kokuyor,sonu da kokuyor yurdumda.
İletişim kurduğum yaş aralığının alt limiti 35.
Yani,Cahit Sıtkı'ya göre,yolun yarısındayız ömrün.
Stres ve sinir başlayınca insanda,70'i görür müyüz bilmem?
Biri,geçen gün yazmış 'Hayatta en tuhaf karşıladığım şey,ülkemizdeki insanlar ne ara böyle oldu'sözü.
'Zaten,hep böyleydik ki'
Bu sözün üstüne ben de düşündüm.Biz zaten, atasözlerinde olduğu gibi insanlar olmaktan çıkalı çok olmuştu.
Uzun yıllardır yaşadıklarımıza şöyle bir bakalım:
İnsana saygımız var mı?
En küçük bir olayda küfürler,hakaretler,saygısızlık dökülmüyor mu bizden?
-Hayvana,ağaca,ota,böceğe saygımız var mı?
Ormanları yakıyor,rant uğruna yok ediyor,böceği eziyor,hayvanlara eziyet etmiyor muyuz?
Köpeklerin gözünü oyanlar,kedilerin ayaklarını kesenler,keçiye,eşeğe tecavüz edenler bizden çıkmıyor mu?
Başka bir gezegenden ya da ülkeden gelmiyor herhalde?
Suriyelileri saymıyorum,onları başımıza bela edenlere söylenecek söz çok çünkü.
İnsanlarla uğraşmaktan cidden çok yoruldum artık.
Saygısız,sözsüz,yalancı,hilekär,dürüstlüğün anlamını bilmeyen,işine geldiği gibi davranan ve beni zora sokan insanları bırakın saygıyı,nefret ediyorum artık.
Ne ara bu kadar çoğaldılar? demiyorum.
Zaten hep vardılar ama görmemeyi tercih eden bizleriz.
Hala,mikrofonlara,yüzünde alaycı bir ifadeyle,hepimizle dalga geçerek konuşan,hala yalan dolanla ülke yönetmeye kalkışan,kendi tarihine saygısız,nezaketsiz bu yöneticilerden hala medet umanlar gibi.
Terk edip gidesim var her şeyi ama gideceğim demekle gidilmiyor ki!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder