26 Aralık 2022 Pazartesi

 Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, 'ücretsiz yemek verilen 1.5 milyon öğrenci sayısını 1.8 milyona çıkardık, bu sayıyı 2023 yılında 5 milyona çıkarmayı hedefliyoruz ' dedi.

Ülkemizde, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lisede okuyan 19 milyon, 155 bin 571 öğrenci var.
Bu verileri MEB açıkladı.
Neden 1, 8 milyon okul öncesi öğrenciye yemek veriliyor?
Geriye kalan, yaklaşık 17 milyon 555 bin öğrenciye neden yemek verilmiyor?
Elinizi tutan mı var?
MEB'in ödeneği mi yok?
Bakınız, ikinci fotoğraf atölyemin önünde her gün cips, gofretle beslenen öğrencilerin fotoğrafı.
Tam gün eğitim gören bu öğrenciler, böyle beslenerek mi başarılı olacak?
Bugün, semt pazarına gittim. Bu kedi, bir heykel gibi yine aynı yerde uyuyordu.
Peki, pazarda alışveriş yapan kadınlar, neyi ne kadar alabilirlerdi? Çocuklarını sağlıklı besleyip, okula nasıl gönderebilecekler?
Hayat, cidden çok pahalı.
Çarşı-pazar, market fiyatları, 8.500 TL. alan bir asgari ücretli için açlık ve yoksulluk demek.
Evi de kiraysa, yandı demektir.
Bugün, pazardan yaptığım alışverişe bakıyorum da...
Cidden, anlamakta zorlanıyorum.
Bu vatandaş, böyle açlıkla yaşamaya çalışıp da, hala nasıl bu iktidara oy verir?
Pazardan dönüyorum, kedi hala yerinde uyuyordu.
Milli Eğitim Bakanı, 1.8 milyon öğrenciye ücretsiz yemek vermekle övünürken, 82 milyonluk ülkede, açlıktan ölen çocuklar varken, üç- beş yerden milyonlarca TL maaş alan bürokratları hiç görmüyor mu?
Geriye kalan milyonlarca öğrenci taş mı yiyecek?
Başarılı olmanın yolu, sağlıklı beslenmekten geçmiyor mu?
Peki, bunların kafası neye hükmediyor söyler misiniz?
Ben anlamıyorum da...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder