21 Aralık 2022 Çarşamba

 Osmaniye 'de, bir esnaf lokantasının sahibi,' 3 öğrenci 1 menü alıp paylaşıyor, 1 kase çorbayı, 2 ekmekle yiyerek karınlarını doyuruyor. '

Ekranda Çalışma Bakanı asgari ücreti konuşuyor.
EYT' liler, emekliler, banka promosyonları, asgari ücret çilesi, aç kalan öğrenciler bir yanda; birkaç yerden üç-beş maaş alıp, yüzleri hiç kızarmadan konuşanlar diğer yanda.
Ben, bu konuşmaları izlerken utanıyorum ama bunlardaki yüz değil gön mübarek.
Bugün, semt pazarına gittim. Yolda, miskin miskin uyuyan bu kediye rastladım.
Hiç de istifini bozmadı fotoğrafını çekerken.
Bu kedi acıkınca, en fazla bir kasabın ya da bir lokantanın önüne gider, bir iki miyavlar, karnını doyurur.
Sonra da, böyle uyur.
Bursa'da, bir öğrenci açlıktan bayılmıştı ve 'Ölmek istiyorum' diye yardım çığlığı atıyordu.
Öğrenci yahu, öğrenci!
Ailesinden uzak, başka bir şehre, bir meslek sahibi olmak için açlıkla sınanarak okumaya gelen gençler onlar.
Aç insan olur mu?
Kim düşünecek bu öğrencileri?
Utanmadan, yüzleri hiç kızarmadan ekranda konuşuyorlar.
İnsan, insanlığından utanıyor bu bakanları izlerken.
Bugün, pazara gittim.
Her hafta, daha fazla parayla, daha az poşeti dolduruyorum.
Asgari ücreti 5.500 değil, 10 bin 500 yapsanız ne yazar?
Alım gücü var mı, alım gücü?
Asgari ücrete zam yapınca ne olacağını sanıyoruz?
Peynirin kutusu , 120 değil eskisi gibi 35 TL. olacak mı?
Peki ya, 30 'luk yumurta 95 TL. değil, yine 37 TL ' den satılacak mı?
Et ,süt , makarna...
1 paket makarna, 3.5 TL 'den 13 TL' ye çıkmış, çay, şeker, un, yemeklik yağ fiyatı almış başını gitmiş, vatandaş asgari ücreti duyunca bir rehavet bir rehavet...
Dalga mı geçiyorsunuz toplumla?
Semt pazarı, her geçen gün daha da pahalı oluyor.
Dönüşte baktım, kedi gitmiş.
Acıkınca, bir lokantanın camından bakınca kimse yemek vermiyor.
O yemeği almak için para kazanacaksınız.
Peki, para kazanmak için meslek, meslek için de okumak zorunda olan bu gençler, aç kalarak nasıl ayakta duracak?
1 kase çorbayı 2 ekmekle paylaşarak mı?
Kedi değilsiniz, iki lokmayla kıvrılıp yatarak günü geçirecek.
Sizin yönettiğiniz ekonominin...
Bunları hangi üniversite mezun etti acaba?
Ekonominin E' sinden bile anlamıyorlar, kaldı ki ülke ekonomisine yön vermek.
Geçiniz!
Bir kedi görseli olabilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder