13 Kasım 2015 Cuma

#Ekranda,bir şampuan reklamı çıktı ve saçında türban bir kadın,şampuanın muhteşemliğini anlatıyor.O şampuan gerçekten de saça yararlı mı göremeseniz de,çok başarısız bir reklam.
Bir reklamın açık,gizli mesajı vardır ama görünmeyen bir saça sürülen şampuanın reklamından başarı beklemek.....
Bunu yazarak,o reklamın,reklamını yaptığımı sanmayın lütfen.
Neden bunu konu ediyorum derseniz?
Modern dünyada,hayat hep daha ileriye gider ama bizim gibi geri kalmış toplumlarda kadın,saçını göstermeyen şampuan reklamına çıkarak boy gösterir.
Tam da bunları sorgularken.....
Kızım aradı.Ne yazık ki,şehir dışındayım ve Adana'da,ÇDSO'nın muhteşem bir konseri var-dı.
Hakan Aysev solistti.Kızım ve arkadaşları da o konsere zor,bela bilet bulmuşlar.
Adanalılar,pek sevmiyor klasik müzik konserlerini.Özel solistler gelmediği sürece salon pek dolmuyor.Oysa büyük bir şans Adana için bu konserler.
İstanbul'da,öğrencilik yıllarımda İDSO'nun kapısında yatardım nerdeyse konserler için.
Gezi Parkında oturmak,AKM'de konser izlemek büyülü bir şeydi o yıllarda.Şimdi,ne AKM kaldı ne de İDSO.
Neyse....
Konsere gidemedim ama kızım,telefondan konseri dinletti canlı canlı.Burdan,kızıma teşekkür ediyorum elbette. smile ifade simgesi
Hakan Aysev,'Bülbülüm Altın Kafeste'diye başlayınca....
Kızımın da,kemanla ilk çaldığı türküdür ve çok severim.
Bir de,Cihat Aşkın'ın kemanından inanılmaz bir hazdır bu türküyü dinlemek.
Bir,ekrandaki saçsız şampuan reklamına bakıyorum,bir de kızım gibi yetişen gençlere....
Ne alakasız iki kadın türü!
İyi ki,benim kızım gibi kadınlar yetişiyor bu ülkede.Onlarla,tabi,en çok da kızımla gurur duyuyorum. smile ifade simgesi
Bir de kalkmışlar,bazıları devrimleri sorguluyorlar.Önce,bu devrimler niye yapılmış,ülke nerden nereye gelmiş bir anlasalardı...
Görün işte ülkedeki trajik gidişatı.Uçurum başladı,uçurum!Bir yanda saçından utanan ama yüzünü boya küpüne sokarak teşhir eden kadınlar,diğer yanda eğitimle bir yerlere taşıdığımız kadınlar....
Hangisi olması gereken sizce?
Ne güzeldi Hakan Aysev'den dinlediğim türküler.
İzmir'in Kavakları,Yiğidim Aslanım Burda Yatıyor ve Mustafa Kemal'e yazılmış türküler....
Şimdi orda olmak vardı ama ...
Neyse artık.Dinlediklerime sayarım,olmaz mı? wink ifade simgesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder