23 Kasım 2015 Pazartesi

#Pazartesi günleri,semt pazarı öyküleri yaşanıyor biliyorsunuz.Hem pazardan haberler hem de altın fiyatlarıyla yarışan meyve,sebzeden söz ediyoruz.
Canan Karatay'ın kulaklarını çınlata çınlata gidiyorum semt pazarına.Şimdi de bir kaya tuzu çıkardı.Koyunlar gibi tuz yalayacakmışız,haydı hayırlısı.
İşimiz bunca GDO'lu ve hormon basılmış gıdalardan kaya tuzuna kaldı demek ki. smile ifade simgesi
Fiyatlar THY'nın uçaklarından bile hızlı gidiyor pazarda.Domates,daha şimdiden 5 lira.İyi ki,havalar soğumadı,bir de soğusa,yandık yani. wink ifade simgesi
Meyve yiyin,sebze yiyin diyenleri pazara sokmalı.her birinden demiyorum,bir-ikisinden 1'er kilo alsanız,dört kişilik bir ailenin iki akşamlık meyvesi.
Geriye kalan günlerde de taş atıp,altına oturacaksınız anlayacağınız. smile ifade simgesi
Çok yaşlı,köyden gelmiş,yüzü kırış kırış bir teyzemde kiraz kurusu gördüm ama almadım.
Çünkü,evden çıkış hesabınızla pazar fiyatları örtüşmeyince alınmıyor. wink ifade simgesi
Şaka elbette ama torbayı hiç satılmamış görünce almadığıma pişman oldum doğrusu.Yan ürünleri çok alınca gerek duymadım ama...
Neyse,haftaya alırım artık.
Böyle çalışkan yaşlılarımızı seviyorum.Ayaklarında bezermiş şalvar,eskimiş lastik ayakkabılar,başlarında tülbentleriyle eve ekmek götürüyorlar.Çok saygı duyuyorum onlara.
Mahmut amcam bana dedi ki;bir de fısıldıyor,kim duyacaksa artık? wink ifade simgesi
'Sana bir reyhan (Fesleğen) daha ektim,haftaya getiririm,gel ha!'
Karşısında mandalina satan,torununun kalbi delik bir pazarcı daha var ve atanamayan oğlu.
Başladım veryansın etmeye:Bu millet,hem şikayet eder hem de gidip oy verir bunlara.İyi oluyor.
Atanamayan oğul bana döndü ve:Abla,(Neyse ki,teyze demedi,valla alınıyorum artık) wink ifade simgesi onlardan biri de babam.Gidip oy verdi,işte halimi görüyorsun,pazarcılık yapıyorum.
Babanın yanıtı:Ne yapıyım,oy verirsem belki oğlanın bir işine yarardı.
Bu AKP,işte bunlardan kazanıyor.Çok da umurlarındaydı,atanamayan öğretmenler,polisler,gençler.
Hala akıllanamadı yurdum insanı.
Gerçekleri görmeleri için daha ne olacaksa artık?
Pazarcılarla gülümseyerek bir gün daha geçti,gitti.Şimdi,tezgahları topluyorlardır artık.
Şu saatlerde,pazardan geriye kalan ezik domatesleri,pörsümüş ıspanakları,çürümüş meyveleri parasız alma telaşındadır yoksul insanlar.
Siz de tanık oluyorsunuzdur zaten.
Ucuz diye bir şey yok ne semt pazarında ne de marketlerde.
Hayat,gittikçe daha da zorlaşıyor ülkemizde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder