11 Kasım 2015 Çarşamba

#Sanatın herhangi bir dalıyla,bir şekilde tanışan,uygulayan insanlar vardır.
En çok bildiğimiz resim elbette.İlkokuldan başlayarak bize verilen resim dersleri çünkü Cin Ali çizmemizi başlatan.
'Hiç yeteneğim yok'diyen de çok mutlaka ama her insanın mutlaka bir konuya eğilimi vardır ama keşfetmek gerek.
Kendimi bildim bileli elimde kalem,sürekli çizerim.Bulduğum her kağıt parçası tuvalim olmuştur.
En çok kara kalem severim.Oysa hayat rengarenk akıyor dışarda.
Okullarda da en çok sanat dersleri olmalı.Resim,müzik,beden eğitimiyle büyüyen çocukların hayal dünyası gelişir,araştırmayı öğrenir,kendini tanır.
Eğitim sistemimiz buna elverişli olmasa da,yine de idealize bir ülkeyi bekliyor insan.
Çocukluğum geliyor aklıma.Ne kadar da mazide kalan yıllar.
Ama hala yazıyorum,çiziyorum,boyuyorum hayatı.
İlk heykel yaptığım yıllarım düşüyor anılarıma.
Sanırım 4-5 yaşlarındaydım.Evimize hiç sevmediğim insanlar gelirdi.İçlerinde annemi üzenler de olurdu.
Usulca bahçeye inerdim,bir çukur kazardım, toprağı,suyla karıştırırdım ve çamurdan yaptığım heykelleri o çukurlara gömerdim. wink ifade simgesi
Sanırdım ki,onları çukura gömünce ölecekler ve hayat güzel olacak.Çocuk aklı işte. smile ifade simgesi
Bazen düşünürüm,bizim soy Afrika'dan mı geldi acaba diye.
4 yaşında bir çocuk,totem ruhunu nasıl taşır allah aşkına? Hadi,heykeli yaptım,gömdüm.Bir de iğneleri saplayasaydım bari.
Sonuç tam olacaktı demek ki. wink ifade simgesi
Uzun yıllardır elime çamuru almamıştım.Birkaç gündür çamura bulanmış haldeyim.Seviyorum,elimin altında kayan kili.
Ona hayat veren benim çünkü.
Acaba diyorum?
Kimin heykelini yapıp,çukura gömsem? wink ifade simgesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder