22 Kasım 2015 Pazar

#İki gündür temizlik-çi ile uğraşınca,insan biraz da sorguluyor doğrusu.
Temizliğe giden kadınlar,sigortasız çalışıyor çünkü bağımsızlar.Herhangi bir temizlik şirketiyle bağlantıları yok.
Böyle olunca vergi yok,bireysel sigortaları var ama.
Bir temizlikçi kadının günlüğü,en az 100 lira.Bu,ayda 2.800 lira ediyor,çünkü haftanın her günü işe gidiyorlar. E,aldıklarının faturalı bir karşılığı da olmayınca vergisi de yok.
Tabi,bu ücret,150-200 lirayı da buluyor bazı kadınlarda.Deterjanı,temizlik bezi,su,elektrik ve yemeği dediğinizde,bir kadının size maliyeti günlük 250-300 liraya geliyor,
iyi para.
Doktorların bile maaşı bu kadar değil sanırım.Onca yıl oku,dirsek çürüt ama ilkokulu bile bitirmeyen temizlikçiyle aynı maaşı al.Üstelik,risk aynı.O,pencereden düşebilir ama sen de,bir hasta yakınının bıçak darbesiyle ölebilirsin.
Yanlış anlaşılmasın lütfen,insanları eğitimleriyle küçümsemiyorum,yalnızca tuhaf bir durum,onu vurguluyorum.
Aklıma,geçen yıllarda anneme temizliğe gelen kadın düştü.
Kadın eğildi ve boynundan,kırmızı kurdelaya dizili çeyrek altından döküldü.
'Hanım' dedim,'Sen delirdin mi,bu altınlar boynunda taşınır mı?Biri çalar,düşürürsün,evde saklasana?'
Kadın dedi ki:'Evde,körolmıyasıca bir herif var.Bütün gününü kahvede oyun oynayarak geçiriyor.Ben,akşama kadar çalışıyorum,eve gittiğimde,elimdeki parayı alıyor ve yine kahveye gidiyor.Bende,paranın birazını saklıyorum,çeyrek alıyorum,kalanını da herife veriyorum.Bu altınları evde saklarsam bulur ama bana dokunmadığından bunları bilmiyor.'
Akıllıca ama riskli. smile ifade simgesi
Tabi,bu yazıdan çıkarılacak sonuç:
-İstediğin kadar sayıda üniversite diploman olsun,eve bir temizlikçi çağırdığında,ondan çok daha fazla yoruluyorsun. wink ifade simgesi
-İstediğin kadar üniversite bitir,ne iş yaparsan yap,bir temizlikçi kadın kadar para kazanamıyorsun. wink ifade simgesi
-İstediğin kadar temizlik yap,bütün temizliğin,rüzgar sert esene kadar. wink ifade simgesi
-Temizlikçi kadınların kocaları çok da makbul değil.Tembel herif çoğu.Üstelik,yatak odaları sorunlu. wink ifade simgesi
Ve de dip not:Temizlikçiden daha iyi temizlik yapıyorsam ve daha fazla yoruluyorsam,ben niye bu parayı ödüyorum?
Bir temizlik şirketi de ben mi kursam acaba?Temizliği en azından kendime bedavaya getirirdim böylece. wink ifade simgesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder