23 Kasım 2015 Pazartesi

#Öğretmenlik önemli bir meslek.Hepimiz,bugünlere gelmeyi onlara borçluyuz ama her meslekte olduğu gibi,öğretmenlerin de iyisi var,kötüsü var.
Kutsal meslek diyerek yaptıkları yanlışları görmezden gelemeyiz elbette.
Çok fazla öğretmen dostum,arkadaşım var.Bazılarını tenzih ederek,bir yetkim olsaydı,şu andaki eğitim sisteminde,okullarda çocuklarımızı emanet ettiğimiz bir çok öğretmeni emekli ederdim.
Neden mi?
Çünkü enerjileri düşük ve yorgunlar.
Gittiğim okullarda hep aynı şeyi görüyorum,mutsuz,yorgun,yaratıcılıktan uzak,bağıran öğretmenler.Haklılık payları var elbette ama söz konusu olan çocuklarımız olunca....
Kendini öğrencilerine adayan,okuyan,düşünen,sorgulayan ve öğrencilerini seven tüm öğretmenlerimizin gününü kutluyorum.
Umuyorum,hak ettikleri ücreti ve hakları alırlar.
Dip not:Evimin karşısı okul.Karşıdan gelen veli mi,öğretmen mi anlaşılmıyor okulda.Öğretmenlerimizin mesleki duruşlu giyinmelerini ve farklılıklarının fark ettirmelerini diliyorum.
Neden mi?
Okula bakarken,bir kadın girdi kapıdan,veli sandım,giyimi ve davranışları öylesine sıradandı yani.
Birden parmağını uzattı ve tiz bir sesle 'Sen,sen sen,gel,lan buraya'dedi.o ve diğer öğrencilere.
Meğer öğretmenmiş o kadın.
Şaşırdım!
Böyle öğretmen olmaz,kusura bakmasın.Erkek öğretmenleri de asla hoş göremeyiz elbette ama bir kadın öğretmen öğrencisini 'Lan'diye çağırır mı?
Hayret!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder