7 Aralık 2016 Çarşamba

#Ayet der ki;'İsraf haramdır;
Atalar der ki;'Ele verir talkını kendi yutar salkımı.'
Bir insan hem müslüman olup her söyleminde dini kullanıp,hem de 'Osmanlı da Osmanlı'diye geçmişe duyduğu özlemi sürekli dile getirirse,ya yaptığında bir tuhaflık vardır ya da inancında.
Ya da,bir şeyleri sürekli kullanıyor,kullanıyordur.
'Dolarları bozdurun'diyor ya sürekli;baktım ki,büyük sözü dinlemek gerek ama acaba dolarları nereye koydum diye bütün evi döktüm.Malum;ya bir yerde ayakkabı kutularında sakladığım,kasalara istiflediğim dolarlarımın;yastık altına sakladığım altınlarımın yerini unutmuşsam!
Bozdurup,Türk lirasına çevirmem gerek memleketin hayrı için ama heyhat!
Evi döktüm,döktüm,bir türlü dolarları,altınları bulamadım.
Şu da vardı tabii;Devlet,bana verdiğim emeğimin karşılığı öyle çok maaş veriyordu ki,acaba altın mı alsam,yoksa dolara mı yatırım yapsam diye kara kara düşünüyorum her ay.
Bozdur bozdur harca olacak nasılsa değil mi?
Evdeki dolarları ve yastık altında zor günler için sakladığım altınları da bulamayınca,acaba bize bu aklı veren devlet büyüklerimiz ne yapıyor ülkemizdeki tasarruflar için dedim ki,ne göreyim;
Devleti 14 yıldır yönetmeyi beceremeyen ve ekonomiyi dibe vurduranlar,meğer bu kötü gidişatı Gezi Parkı olaylarına bağlamamışlar mı?
Gezi parkını korumaya kalkan ve ülkedeki demokrasi ayıbına isyan eden insanlarmış meğer ekonomiyi dibe vurduran.
İnsanın aklına nifak tohumları ekilmeye görsün:
Aklıma geldi de,'Acaba,şu ünlü sarayın aylık elektrik faturası ne?'
Ya da,bu saraya harcanan toplam giderle ne kadar tasarruf yapılabilir acaba?
Ya da;birileri es kaza toplanmaya kalktığında,yoldan geçen onlarca siyah arabaların yaktığı benzin,koruma giderleri ne tutuyor ?
Ya da;devletin yaptığı tüm organizasyonların çiçek,yemek ve tören masrafları tutarı 439 milyon TL ile ne kadar tasarruf yapılabilirdi?
Ya da;ANA,ATA,GAP diye bir dolu uçak varken 78 milyon dolara, Tunus’un devrik diktatörü Bin Ali’nin Airbus A340 VIP uçağını satın almasının nasıl bir tasarruf yöntemi olduğunu bana açıklayacak biri var mı?
Hani,İslam dininde ;İsraf haramdır ayeti var ya!
Hani,birine öğüt verirken,aksini bizim asla yapmamamız gereken talkın,salkım hikayesi var ya!
Ne demişti Hz.Mevlana:
'Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol.'
Masal okumayın artık bu ülkeye.Sizler lüks içinde hayat sürerken,açlığa mahkum ettiğiniz bu halkın vergileriyle uçak alamazsınız.
İnsanda biraz vicdan gerek.Hiç mi görmüyorsunuz çöplerden ekmek toplayan,soğuktan donan insanları.
İnsaf,insaf!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder