5 Mart 2019 Salı

#'Çayeli'nden öteye
Gidelum yali yali... ... diye bir türkü var biliyorsunuz.
Nerden aklıma geldiyse artık.....
Bizim,büyük dedeye dair bazı şeyler anlatırlar ve ben her keresinde 'Hadi canım,bu kadar da yapmamıştır,yalandır o,yalandır' derim.
Dedenin,biz göremesek de,bir köyü varmış.Dede de,öyle sıradan bir dede değil hani.
Köyün sahibi.
Atına binermiş,atın iki yanında heybesi olurmuş ve de o heybede paralar .....
Bizim dede,köyden geçerken,elini heybesine atar,köylülere atarmış bu paraları.
Valla,ben anlatanların yalancısıyım.
Bana göre,neden köyünde,konağında otururken köylüler gelince o paraları ellerine vermez de saçarmış anlaşılmaz ama dede işte,namı yürüsün.
Konuyu şöyle de anlatabilirim ama başka örnekleme:
Bir genç kız evlenirken,kayınvalidesi,evin balkonuna çıkar, hazırlanmış para ve karışık çerezi ordan aşağı saçar.
Çok tuhaf bir gelenektir bu ve her izlediğimde yere saçılan o çerezlerin ezilmesine üzülürüm.
Neden saçıyorsunuz da,poşetlerde hazırlayıp,insanlara dağıtmıyorsunuz,kursaklarına gider en azından değil mi?
Bir de,hayır için ekmek dağıtanlar olur bilirsiniz.Kamyondan,o ekmekleri neden atarlar insanların üstüne,bu da saçmalığın dik alası.
Ellerine versenize de,nimeti yere düşürüyorsunuz?
Bir şeyi,insanların üstüne atmak kadar görgüsüzce bir tutum yok bana göre.
Hadi,bir kıyak yaptınız insanlara,seçim,meçim önemli değil.
E,çay da,ayranı bile sollamış milli içeceğimiz.
Dedem,rahmet olsun,1920' lerde yaşamış,1937' de ölmüş biri.
O dönemin gereğiydi belki de yaptığı saçım işi.
Ama....
Yıl olmuş 2019.
Elin gavuru,gezegen üstüne gezegen araştırıyor;Çin,Ay'da tarım yapmanın formülünü buluyor;
Otobüs yol alırken,200 gramlık çay paketlerini vatandaşın üstüne atmak ne birader?
Oy için 200 gramlık rüşvete tav olacak bir vatandaş var mıdır hala o yoksulluğun içinde?
Bana,üç demlemelik çay verme
Bana çay üretmeyi öğret!
Aha da seçim sloganını buldum valla! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder