30 Mart 2019 Cumartesi

#Neden oy vermeliyim?
Perşembe ve cuma günü iki ayrı görüşmem vardı.
İlkinde,bir genç yolumu kesti,muhtar adayıymış.
'Bana projelerinizi anlatın' dedim.
Herkesin söylediği yolların çukurları,parklar,çevre temizliği gibi günlük hayatın eksikleri.
Sonra,şunu sordum: 'Saraya çağrılırsanız gider misiniz?'
'Hayır'dedi ve ardından şunu ekledi:
Bir arkadaşım da muhtar.Saraya asla gitmeyeceğini söyledi ama başına gelenler.....
Bu konuyu,seçimden sonra yeniden ele alacağımı belirteyim çünkü kamu görevlilerin bu denli baskı kurduğunu ben de bilmiyordum.
Ona bazı önerilerde bulundum.
'Bir yerde muhtar BİLE olamaz' denerek ,BİLE sözcüğüyle muhtarları aşağılayanlara karşın,muhtarlar,mahallelerin nabzıdır ve çok önemlidir aslında.
Neyse....
Gelelim ikinci konuya.
Neden,bu seçimlerde oy vermeliyim?
Dün,bir görüşmeden çıktım,koyunayağı bir evin balkonunda bir kadın bana seslendi.
Sandım mi,bakkaldan ekmek falan istiyorsa alayım.
Yağmur da nasıl yağıyor...
'Gel,benimle bir çay iç' dedi.
'Teyze,çok işim var başka zamana'dedim ama beni bırakmıyor.
Peki neden?
Eve girmedim elbette,duvarın dışından konuştuk.
Öyle yalnız,öyle yalnız ki;
Bana öyküsünü anlattıkça anlatıyor.
Çok küçükken,yaşlı bir adama vermişler.3 çocuğu olmuş ama kocasından 'D....,P....,beni bıraktı da bir O.... gitti'diyor da diyor.
Sözcüklerinden çok utansam da dinliyorum mecburen.
Kocası,genç bir kadınla gitmiş ve üç çocukla kalmış.
Buna o kadar kızmış ki,hayatı tarumar olunca,ve yalnızlık da üstüne binince,korkularıyla eve kapanan bir kadın olmuş.
Çocukları da yuvadan başka şehirlere uçmuş ,gelsin yalnızlık.
Gezdiğim yerlerde çok fazla yaşlı insan görüyorum.Çocukları gitmiş,evde yapayalnız çok yaşlı insan var.
Bu yaşlı insanlar,hayatlarının son deminde ne yapacak?
Neden oyumu vermem gerek?
Bana,hayatın içindeki her gruba yönelik proje yapacak belediye başkanı istiyorum ve oyumu ona vereceğim.
İnsana saygı,hayatlara saygı ve bunları iyi organize edecek belediye başkanı istiyorum ben.
Saçma sapan projelerle karşıma çıkan,somut,işe yarar halka hizmet algısından uzak o şeyleri cafcaflı kağıtlara bastırıp,benden oy istemeyecekler.
Hayatı güzelleştirecek,planlı,kısa-uzun vadede çözüm getirecek,genci,yaşlısıyla bir bütün sağlayacak,kent kimliğini oluşturacak ve kenti markalaştıracak belediye başkanı istiyorum ben ve oyumu,o genç muhtar için,o yaşlı kadın için ve 80 milyonun refahı için kullanacağım.
Yeter artık,kıştan üşüdüğümüz.
Bize bahar gerek!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder