28 Mart 2019 Perşembe

Kadir kıymet bilmemek,ancak,bizim gibi geri kalmış ülkelerde görülüyor.
Başka bir ülkede,böyle bir konak olacak ve böyle harabeye dönüşecek,bir Allahın kulu da kılını oynatmayacak;mümkün mü?
Bu konağı,uzun yıllardır fotoğraflıyorum,yetkili birimlere de gittim,'yazık oluyor,yıkılıyor,bir el atın 'diye ama sonuç;sıfır!
İnanılmaz güzellikte bir yapı.Giriş üstü üç katlı.Bütün bölümleri ahşap.Öyle ilginç bir mimarisi var ki;her kat arası boşluğa bakıyor.Tahta korkuluklu,koridorlu bir yapı sistemi.
Zaten,giriş kapısındaki taş işçiliğinden de anlaşılacağı üzere,özel bir yapı.
Geçtiğimiz yıl,bu konağı fotoğraflamaya girdim,az daha kalasların altında kalıyordum ama inanılmaz bir çekicilikte.
İçinden,kim bilir ne hayatlar geçti?
Eskinin,ataerkil evlerinden aslında.
Her katta bir oğul ve ailesi;ana birimde ise evin anne ve babası.
Birlikte yaşanan hayatlar....
'Bu konakta,neden restorasyon yapılmıyor?' diye sorduğumda,mirasçısı çok,uzlaşı yok yanıtını almıştım.
Oysa;bu konak alında,restore edilse ve kültür varlığı olarak müze ya da otel ya da kent konağı olarak bir döneme damgasını vuran bir hale getirilse ve de turizme kazandırılsa olmaz mı?
Yok!

İlla,betona boğacaklar memleketi!
Tarih yıkılmış çok da önemli değil yani.
Bu evde,benim gördüğüm yılanlar,fareler cirit atıyordu.
Nasıl girdim de fotoğraf çektim bilmem?
Bir ara,kapısına güvenlik nedeniyle asma kilit de vurulmuştu ama geçende gördüm ki,kilit kırılmış,içerisi bu gördüğünüz hurdalık olmuş.
Elimde bir yetki olsa,mirasçılarıyla anlaşır ve bu binayı kurtarırdım ama benimkisi ancak böyle yapıları tanıtmaktan öteye geçemiyor.
Ama elimde bir yetki yok ki!
Burdan bir çağrı olsun en azından:Lütfen,bu evleri kurtarın.
Şahsen,usandım sizin bu betona boğan algınızdan.
Kültür mirası diye bir şey var değil mi ama kime söylüyorum ki!
Böyle yapılar yıkılsın,yerine nasıl olsa ucube bir apartman dikerler!
Yazık oluyor ülkemize,çok yazık!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder