8 Mart 2019 Cuma

#Tarlaların içinden geçiyorum.
Çoğu sürülmüş ekime hazır, bazısında buğdaylar yeni yeşermiş.
Çukurova işte, bereketli toprakların diyarı.
Doktora yetişme telaşındayım bir yandan.
Hani diyorlar ya; Sağlıkta devrim yaptık ' diye.
Gidecek uzman doktor bulamıyorum bir yandan, doktorumun isteği MR sonuçlarını 1.5 aydır almaya çalışıyorum diğer yandan.
Bunu yalnız ben mi yaşıyorum, değil; kadını, erkeği toplumsal bir yara bu.
Yolda haberlere bakıyorum, malum ; Emekçi Kadınlar Günü bugün.
Kadının birini, kocası önce kürekle dövmüş, sonra kafasında kavanoz kırmış, kadın bayılınca yeniden ayıltmış ve yeniden dövmüş.
Kadıncağızın kırılmadık yeri kalmamış, fotoğrafta görünüyor.
Şu anda, tam da Sıla, şarkı söylüyor 'Kalbime Değdi Nihayet' diye ama aynı Sıla, Ahmet Kural denen o müsveddeden dayak yemişti biliyorsunuz.
Ahmet Kural 'ın avukatı mahkemede Sıla' ya 'O gün, Regl miydiniz?' diye sormuş.
Bir kadını böyle aşağılayan bir davada, bu soruyu sorabileceğini sanan o avukat bozuntusunun olduğu bir hukuk sisteminde, gel de kadın ol!
Tarlaların içinden geçiyorum, her taraf yemyeşil.
Bir yandan alçının içinde, dayaktan yeşilin her tonuna bulaşmış bir kadına bakıyorum.
Bir yandan şarkıcı Sıla'ya...
Şimdi kalk da, kadına beylik laflar dizilen günü anlat!
Adil değilsin dünya!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder