26 Eylül 2019 Perşembe

#Aşure fotoğraflarını yayımlamayı istemiyorum aslında çünkü;ulaşan var,ulaşamayan var.
Nefis bu,elbette çeker ama bir yandan da,geleneksel bir tat olan Aşuremize yapılan yanlışları görünce kızmıyor da değilim.
Lütfen,bu işi adabıyla yapın.
Ekranlarda,bir aşure furyasıdır gidiyor.Bilen de tarif veriyor,bilmeyen de.
Alışılmış tatlara bu işkenceyi yapmayın artık.
Bir dönem çok gözdeydi füzyon mutfağı.Onu da hiç sevmiyorum ama bizim yemeklerimiz,tatlılarımız ama aslında bizim mutfağımız bambaşka.
Israrla,neden değiştirmeye çalışıyorlar ki?
Tatları,yerinde bırakmak gerek.Tıpkı,cover yapılan şarkıların asla eski tadı vermediği gibi,içine kattığınız yabancı her şey, o tadı bozar.
Bugün,aşure günümüz dedim.

İlk yiyenler,belediyenin sokağımızda çalışan işçileriydi.
Ocaktan indirdikten hemen sonra,sıcak sıcak götürdüm hepsine.
Sonra,komşulara,esnaflara geldi sıra.
Sanırım,ulaşamadığımız çok az insan kaldı bugün.
O kadar çok dağıttım ki,bu koşturmanın sonu hastalık olmazsa iyidir ama her şey güzeldi elbette. 
Afiyet olsun herkese.Umarım,uzun yıllar,biz bu geleneği layıkıyla sürdürebiliriz.
Geçmişimize,kaybettiklerimize dua eden,onları anan herkese teşekkür ediyorum.
Hayat,paylaşılarak çoğalır biliyorsunuz.
Aşure fotoğraflarını yayımladığım için eleştirmeyin lütfen ama aşure,böyle yapılır.
Yani,bizim memleketimiz Malatya-Darende usulü.
Ötesini geçin! ❤️

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder