19 Eylül 2019 Perşembe

#Mevsim,tam da firik ceviz mevsimi.
Yanına bir de,Maraş'ın ünlü firik tarhanası olursa.....
Çok severim,bu mevsimde her ikisini de ama bulursam elbette.
Zorkun'dan,birkaç firik ceviz topladım ağaçlardan.Sahipleri çırpmıştı,dalda kalan bir-iki ceviz yalnızca.
Tabii,sahipleri gitmişti ama yine de emeklerine sağlık diyerek aldım.
Yeşil kabuklarını soydum,ellerim ceviz lekesi oldu ama olsun.
Anılar düştü peşime bugün.
Yer,Kahramanmaraş'ın Andırın ilçesi. 5-6 yaşlarındayım.
O yıllarda,Andırın'a yaylaya giderdik.
Evimizin alt komşusu Çavuş Emmi,eşi,eşeği ve bir de Şenay isimli torunu vardı.
Şenay, benden büyüktü; onunla ilgili anılarımı da bir vakitte yazarım.
Hiç iyi anım olmadı ayrı konu. 
Hayatımda,7/24 anıran bir eşek onu görmüştüm.Hiç susmazdı,hiç Çavuş Emmi'nin eşeği!
Ben çocukken,çok yaşlı insanlardı.İzleri bile kalmamıştır artık.
Çavuş Emmi'nin ,bahçesinde büyük bir ceviz ağacı vardı ama öyle böyle değil,ulu bir ceviz ağacı.
Bu ağacın dalları,bizim bahçeye de düşerdi.
Cevizlerin çırpılma zamanı tam da bu mevsim olurdu,
Çavuş Emmi,cevizleri bir çırptırmaya başlardı,çuvallar dolusu ceviz.
Tabii, satıyordu da.
Bizim bahçeye,cevizler dökülürdü.
Canımız çeke çeke seyrederdik ama hiç ellemezdik çünkü; nurlarda uyusun,Annem faktörü vardı.
Annem,bize her zaman şunu söylerdi: 'Harama el uzatılmaz.Eğer,canınız çok çekerse bir şeyi,babanıza söyleriz alır.Sakın,başkasının emeğini izinsiz almayın.'
Bahçemize dökülen cevizleri,tepsilere toplatırdı bize ve kapıyı gösterirdi; 'Bu cevizler,başkalarının alınteri,hemen götürüyorsunuz.'
Hiç yedirmezdi bize.
Biz de,bütün cevizleri götürürdük,birine bile dokunmadan.
Çavuş Emmi,kızardı Anneme; 'Neden gönderiyorsun,o çocukların rızkı' derdi ama Annem bu; asla almazdı,aldırmazdı.
Çocukluğum,Anacığımın öğretileriyle geçti.
Zorkun'da,dallara uzanırken hep Annemi düşündüm.
Şimdi,olsaydı,eminim bana çok kızardı, bir-iki cevizi aldım diye.
Ama biz de bütün ürünleri topladıktan sonra sincaplara,kuşlara ,börtü böceğe bırakıyoruz kalanları,kış için saklasınlar diye.
Hayat,bir paylaşım değil midir? ❤️
Şimdi olsa da,firik ceviz ve firik tarhanayı yesem ama nerde? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder