22 Eylül 2019 Pazar

#Sigara ve Yasakçı Zihniyet Üzerine....
Alkol ve sigaraya sürekli zam geliyor.Ülkenin ekonomisini,nerseyde bu iki kalem düzenliyor.
Zam yağmurunun altında ezildikçe eziliyoruz ve bu durum,epeyce süreceğe de benziyor.
Ben,hiç sigara içmedim ama pasif içici olduğum durumlar da oldu elbette.
Sigara içmedim ama sigara içenlerin de içme özgürlüğünü destekliyorum.
Yetişkin bir insan,sigaranın kendi bedeninde yapacağı tahribatı bile bile içiyorsa,bu da onun bileceği iş.
İçenin bağımlılığını anlayamam.Bana göre,temiz hava en güzeli ama hava kirliliğinin boyutlarına baktığımızda ki;özellikle kış aylarında,sigara masum mu kalıyor ne?
Nerden çıktı bu sigara yazısı?
Ben,üniversitedeyken,Beşiktaş'ta okuldan çıkardım,yolun sağında solunda insanlar yoğunlaşırdı,bilirdim ki;bir devlet büyüğü geçiyor.
Hatta,öyle anlar olurdu ki,eliyle halkı selamlardı,göz teması bile kurardık onlarla.
O derece yakın markajdaydık karşılıklı.
O yılların üstünden epeyce zaman geçti.
Şimdi,bir devlet büyüğü yoldan geçecek de,halka gülümseyecek de,halkı selamlayacak da......
Hatta,özel aracında sigara içeni görecek de,,arka koltukta dahi sigara yasağı getirecek de.....
Siz,buna inandınız mı?
Ülkenin cumhurbaşkanı,bıraktım geçişi,cuma namazına giderken yollarda ne oluyor?
Ucu bucağı bitmeyen konvoy ve güvenlik önleminde,siz değil cumhurbaşkanını görmek ,korumalarının dahi gözlerini görebiliyor musunuz?
Peki;
Cumhurbaşkanı ,o arabayı ve içindekileri nasıl görüyor?
Elinde dürbün,yolları mı izliyor uzaktan uzaktan yoksa?
Hani,benim aklım almadı da bu durumu!
Yasaklar Yasaklar......
Toplumu,böyle alıştırıyorlar yasakçı zihniyete.
Size ne kardeşim!
İsteyen sigarasını tüttürür,dumanında saklar sevdiğini;
İsteyen,efkarlı bir bakışla uzaklara dalar;
Size ne!
Ama biliyorsunuz ki;her şeyi gizlemenin,saklamanın,değersizleştirmenin ya da ötelemenin yolu;gündemi değiştirmekten geçiyor.
Sahi!
Ne oldu Tank-Palet Fabrikasının Katarlılara satış değilmiş de BMC aracılığıyla,25 yıllığına kiralanması işi?
Ne oldu,alınan o ihtişamlı hediye uçağın karşılığı?
Dört adet ,80 Milyona alınan o lüks araba işi ne iş?
Ultra lüks,zırhlının da zırhlısı o dört araç ne için alındı?
Ya gelen şehitler!
Kapanan fabrikalar,artan işsiz sayısı ne oldu?
Adamın özel arabasında,ön koltukta,arka koltukta sigara içmesi dahi yasaklanmalıymış da,
Başlarına bir de bekçi dikin bari insanların.
Bu yasakların sonu hayra alamet değil.
Yasakçı zihniyetin kapsamı,yarın daha da ileri gidecektir.
Ne olacak o zaman?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder