20 Eylül 2019 Cuma

Bir süredir yoğun bir uykusuzluk çekiyorum.
Bu nedenle,sabahın köründe yürüyüşe çıkıyorum.Amacım,keşif elbette.
Onca sürede ne yapılmış,nereler güzelleşmiş,nerelerin canına okunmuş görmek isterim.
En çok,şehrin dışını gezerim.Ordaki hayatın izlerini sürerim.
İnsanların kültürel ve sosyal dokularını oralarda yakalarım.
Çünkü;oralardır hayatın gerçeği yerler.
Evden çıktım,sokakta köpeklerden başka kimse yok.
Köprüde durdum.Birçok şehrin bulamayacağı güzellik,bu çayın suyu nerde?
Kimlerin,rantına kurban edildi doğanın suyu acaba?
Bunu,bir ara sorgulayacağım elbette.
'Güneşin doğuşu,her yerde aynı güzelliktedir' derim her zaman.Önemli olan,gören gözlerinizin olması.
Kent içi ormanda,sökülüp atılmış palmiyeleri görünce,kurumların çör çöpünü,moloz yığınlarını ormanda bırakmalarını.....
Halledilecek ne çok konu var gündemimde.
Bu şehre çok yakıştırdığım Akşam Sefaları,Sardunyalar....
Park ve bahçelerde sıklıkla kullanmalı bu bitkileri.
Bir bahçe gördüm,içinde çeşit çeşit kabaklar. Tevriz Kabağı deriz,reçelini yaptığımız,Bal Kabağı vardı tatlısı yapılan.
Ne becerikli yurdum insanı.En küçük bir toprakta bile mucizeler yaratıyor.
Kıyı bir mahallede,bir tandır gördüm.Ne mutlu ki,hala yufka ekmek üretenler var bu ülkede.
Hambalis ağaçlarını gördüm,henüz ham meyvesini taşıyan.
Yakındır,o kekremiş tadı tezgahlarda bulmamız.
Çökmüş,kırılmış kaldırımlar hiç yakışmıyor bu şehre.
Bir ben mi görüyorum bunları,yetkililer nerde?
AŞK ' lar gördüm duvarlara kazınmış.
Ta,2016.
Çoktan mazi olmuştur o duygular ama duvarda izi kalmış işte. 
Bu kadar çirkinliğin içinde hiç mi iyi bir şey yok derseniz?
Olmaz mı?
Turunç Ağaçlarımız hızla büyüyor.
Birkaç yıldır,Turunç Ağacı dikiliyor bölgeye.Çok söyledim müdüre bunu ve yerine geldi,mutluluk verici elbette. 
Peki neden?
Çünkü.....
Turunç Festivali yapacağız.
O Turunçların Nisan ayına kadar misler gibi koku salacak çiçeğe durması gerek.
Turunç'tan yapılmış ekşiyi hiç tattınız mı?
Müthiş bir şey.
Yaptığımız için söylüyorum elbette.
Turunç Reçelinin tadına kim hayır diyebilir ki?
Elimizdeki kıymetlerin farkına varıp,ona göre planlama yapmamız gerekiyor.
Biz,bu işi başaracağız başta belediye başkanı olmak üzere,tüm kurum müdürleriyle ortak çalışıp,bu şehri,marka kent yapacağız.
Dönmek yok! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder