19 Mayıs 2017 Cuma

#19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik Ve Spor Bayramı Kutlu Olsun.
Başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere,tüm şehitlerimize minnet ve şükranlarımla.....
Kutlu olsun olmasına da,bu bayramın önemi neydi ülkemiz için ve acaba kaç kişi bunun farkında?
Anıtkabir'deki törene,her zamanki gibi halkı koşuyor da,bu siyasiler nerde?
Hani,Atamızın kurduğu Cumhuriyet rejimini alaşağı etmeye çalışanlar,CHP nerde?
Spor bakanından başka kimse yok mu Anıtkabir'de?
CHP'nin her şeyi bırakıp atanın huzurunda olması gerekmiyor muydu acaba?
Bu bayram,bir ülkenin kurtuluşu yolunda atılan ilk adımın adıdır.
Atamızın 'Benim doğum günüm' dediği 19 Mayıs'da,onca yokluk,sefalet ama dirençle ama inançla ve vatan sevgisiyle kenetlenen bir halkın emperyalizme dirence başladığı gündür bugün.
O kenetlenme,ne yazık ki bugün çözülmüş durumda.
Milli bayramları yasaklayan zihniyet,son yapılan uygulamalarla bunu başarmış görünüyor.
Benim ortaokul-lise yıllarımda stadyumlarda gösteriler yapılırdı ve hepimiz sıcak-soğuk demeden aylarca bugüne hazırlanırdık.
19 Mayıs gösterileri yalnızca bir sportif faaliyet değildi elbette.
Yüzlerce öğrencinin birlikte hareket etmesi,senkronizasyonu sağlaması,emek vermesi ve Milli Bayram duygusunu paylaşmasıydı.
Yıllar içinde,bizler büyüdük,stadyuma gidemediğimiz durumda Ankara,İstanbul,İzmir ve diğer illerdeki o muhteşem gösterileri izlemek için ekran karşısına geçerdik.
Öyle başarılı gösteriler olurdu ki,hayranlıkla izler ve öğretmenlerimizle de,öğrencilerimizle de gurur duyardık.
1920-30-40'lı yıllardaki geçiş törenlerinin fotoğraflarına bakıyorum,bir de şimdiki pürü perişan halimize.....
Saçından utanan ve o salkım saçan örtülere dolanan genç kızlarımıza bakıyorum,bakıyorum......
Ellerinden düşürmedikleri cep telefonlarıyla yalnızlaşan,iletişim kurmayı bilmeyen gençlerimize bakıyorum,bakıyorum....
Bunlar mı bizi aydınlık yarınlara götürecek gençlerimiz?
Bunlar mı yarınlarımız?
Bu gençlerin kaçı,Atamızın bu ülkeye kattığı anlamı biliyor acaba?
Kaçı,Atamızın biz kadınlara verdiği hakların bilincinde?
Atamıza ve bu vatan için canını veren tüm şehitlerimiz bir özür borcum var şahsım adına.
Çünkü,bize verilen emanete yeterince sahip çıkamadık!
Bindik bir alamete,bilmiyoruz gittiğimiz yerin kıyametine.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder