5 Mayıs 2017 Cuma

#5-6 Mayıs'ın önemini biliyor musunuz? Biliyorsunuz elbette çünkü Hıdırellez'e güvendiğimiz gün bugün.
Her yıl olduğu gibi,ben de bir gül dibine not bıraktım.Ne işe yaradığını bugüne kadar anlamadım ama olsun,ritüeldir bu. ;)
Mayıs ayını çok severim.Belki de doğduğum ay olduğu içindir ama bir sempatim hep olmuştur Mayıs ayına.
Baharı müjdeleyen,her tarafın çiçek,böcek koktuğu en şahane aydır bana göre.
Küçücük bir toprak parçasında bile papatyalar açar.İşte,beni bitiren görüntülerdir bunlar.
Şaka bir yana,5-6 Mayıs,Hıdırellez şenliklerinin yapıldığı tarih biliyorsunuz.Bir çeşit yaz mevsiminin başladığı günler.
Çocukluğumda,Hıdırellez'de,özellikle genç kızlar,ellerinde piknik sepetleriyle kırlara giderlerdi.
Şimdi,çıkılacak bir toprak parçası bırakmadılar çok şükür.Dağ,taş beton bina doldu.Millet,saksılardaki toprağı koklar oldu.
Neyse;
Hıdırellez'de neler yapılır?
Öncelikle,doğada,ilk açan bitkileri topluyorsunuz ve kaynatıp içiyorsunuz.Kalanıyla da kırk gün boyunca yıkanıyorsunuz.
Kırk günlük suyun bitki hacmini herhalde tahmin edersiniz? Doğada,ot bırakın lütfen.
Ne işe yarıyor,derseniz:Estetik cerrahlarını işsiz bırakıyormuşsunuz çünkü,güzelleşiyormuşsunuz.
Hadi hanımlar,yaşadınız.Bedava güzellik sırları. :)
Hayatınıza bereket yağmasını istiyorsanız,para keselerinin ve yiyecek kaplarının ağzını açık bırakıyorsunuz.
Açık keseyi gören paracıklar sizin yani. ;)
Dileklerinizi kırmızı kurdelayla bağlayıp,bir gül ağacına asacakmışsınız.Kırmızı kurdela tamam da,memlekette gül ağacı mı bıraktılar da asalım,değil mi?
Evlenecek kızlar.....
İşte burası zor.
Bir gelin maketi yapacakmışsınız.Yeteneğiniz varsa ne âlâ.Maket yoksa,koca adayını ancak rüyanızda görürsünüz. ;)
Bu yılı kaçırdıysanız üzülmeyin,hemen bir heykel kursuna yazılın.Seneye lazım olur.Yapamıyorsanız da,bana önceden haber verin.Malum,aynı zamanda Heykeltraşım ya,size bir katkım olsun. :)
Rüyanızda,bir erkek altın tasta size su verirse,yaşadınız.Hadi hayırlı olsun kocanız.
ALTIN TAS MI?
Hayırlı rüyalar.Zaten ancak rüyanızda görürsünüz o tası. ;)
Son uygulama da şu:Evinizin önüne bir tas süt koyuyorsunuz.Eğer,sabahında,süt yoğurda dönmüşse,işler tıkırında demektir.
Yok,eğer süt yerinde yoksa.....
Hadi bakalım,hayırlı bir iş yaptınız.O tastaki sütü gören bir hayvanın karnını doyurdunuz,az şey mi? ;)
Geçen yıllarda hepsini yaptınız ama olmadı mı?
Benim de olmadı,ne olmuş? ;)
Gidin çalışın,emek harcayın,paranızı kazanın.Yok öyle bedava çaput bağlamayla hayatı düzenlemek. :)
Size hiç,''Emeksiz yemek olmaz'' diyen olmadı mı? ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder