15 Mayıs 2017 Pazartesi

#Atatürk der ki;'"Ben size manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir donmuş ve kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır.'
Somut olayları soyut kavramlarla yaşamaya kalktığınız anda başınıza gelecek şey pek de iyi sonuçlanmaz.
Geri kalmış ülkelerde,hayatı inanç üzerine kuranların başına ne gelirmiş,işte size örnek:
Zimbabveli rahip Jonathan Mthethwa, kilisedekilere "İsa gibi suyun üzerinde yürüyeceğini" açıklamış ve bunun için bir hafta boyunca dua edip,oruç tutmuş.
Suyun,kaldırma kuvveti var biliyorsunuz.Hani Arşimet'in 'Evreka evreka-Buldum buldum'diye bağırarak hamamdan çıktığı buluş.
Yani,suya daldırılan bir nesnenin hacminin, yapısal biçimi ne olursa olsun, taşırdığı suyun hacmi ile belirlenebileceğidir.
Ama bir de yerçekimi kuvveti var;bulan Isaac Newton .
Hani,ağaçtan elma düşüyordu ya!Hani,hiçbir şey boşlukta kalmaz,mutlaka yere düşer diye.....
İşte bu rahip,suyun kaldırma kuvvetini de,yerçekimini de hiç okumamış anlaşılan.
Suyun üstünde batmadan durabilir misiniz?Ama siz hamam tası değilsiniz ki;Kaslarınız,kemikleriniz,yağlarınız var.
Dolayısıyla,yerçekimi kuvvetiyle suyun yüzeyinde kalmanız olanaksız.
Sizi,suyun yüzeyinde ne tutacak dua mı,açlık mı?
Ama siz tahta parçası da değilsiniz ki,batmayasınız.
Peki,bu rahibeye ne olmuş derseniz?
Timsahlar yemiş.
Aklını bilimle,sanatla,eğitimle eşgüdümlü götürmezsen timsahlara 'Yem' olursun.
Suyun üstünden yürüyerek geçmek....
Arşimet,Newton boşuna mı araştırdılar yani!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder