1 Mayıs 2017 Pazartesi

#1 MAYIS.....
Emeğin ve emekçinin hak ettiği hakların bir an önce verilmesi dileğiyle.....
GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN!
1 MAYIS emekçinin günü dedik.Herkesin,bir şekilde anısı vardır 1 Mayıs'a dair.
1 Mayıs 1977....
Bugün,kara bir lekedir tarihimizde ve benim de bir anım var bugüne dair.
Aydınlık,sıcak bir 1 Mayıs sabahı,Seyhan Baraj Gölünün kıyısında annem-babam ve kardeşlerimle son pikniğe gittiğimizi bilmediğim bir gündü,o gün.
Çocuktum,kardeşlerimle top oynuyorduk gölün kıyısında;babam,pikniklerin olmazsa olmazı kilimin üstüne uzanmış,radyodan ajansı dinliyordu.
Birden ayağa kalktı ve 'Taksim'de olay olmuş,işçileri öldürmüşler' dedi.
Babamın sesi bugün gibi kulağımdadır.'Taksim neresiydi,işçiler mi öldürülmüştü?'Bize neydi ki?Biz piknik yapıyorduk,biz çocuktuk,aklımız ermezdi ki bunlara.
Bilmiyordum ki,o piknikte duyduklarımın ertesi sene benim ailemin de başına geleceğini.
Nasıl ki,işçileri Taksim meydanında kurşunladılar,1978 yılında da,benim ailemi kurşunlarla delik deşik ettiler.
Top oynadığım abilerim,radyodan ajansı dinleyen ve kaygılanan babam da o işçilerin kaderini paylaşmştı.
Onlar gibi toprağa düşürüldüler.
Çocukluk anılarımın en derin sızılarındandır 1 Mayıs 1977.
Büyüdüm ve sorgulamaya başladım yaşadıklarımı.
Bu siyasilere isyanım bundandır.
Taksim neden yasaktır biliyor musunuz?
Taksim özgürlüktür;
Taksim direniştir
Taksim,emeğin adıdır
Ve sizler Taksim'i yasaklarken,işçilerin sesinden korkuyorsunuz,işçilerin direnişinden korkuyorsunuz.
Çünkü işçi demek üstüne baskı kuramadığınız,zulümle,baskıyla sindirmeye çalıştığınız,ayaklarınızın altında ezdiğiniz ama her keresinde küllerinden doğan bir devrimin adıdır.
İşçiyi,emekçiyi susturamayacaksınız!
İşçiden,memurdan korkmak yerine neden Taksim'i açıp,hep birlikte halay çekmiyorsunuz?
Neden onların yanında yer aldığınızı söylemiyorsunuz?
Neden işçilere hak ettiği ücreti,sosyal hakları,sendikayı,refah bir hayatı vermiyorsunuz?
Bu ülke,işçinin,emekçinin gücüyle ayakta;
1 tek gün dahi üretim dursa ne olacak?
Neler olabileceğini biliyorsunuz değil mi?
Korkmayın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder