7 Eylül 2017 Perşembe

#Bakmak ve Görmek...
Evimiz,özelimizdir.
Kapıdan içeri girdiğimiz anda özel hayatımız,özgürlüğümüz başlar.
Ev kendinizin olunca,canınız nasıl istiyorsa öyle olursunuz.İster şort giyersiniz,isterseniz eşofman giyersiniz,olmadı çıplak gezersiniz,kime ne?
Eviniz,dünyanızdır,özgürlük alanınızdır;kimse karışamaz,sorgulayamaz,yorumlayamaz.
Dekorasyonunu beğenmeyebilirsiniz,oturumunu,semtini rahat bulmayabilirsiniz ama orası sizin evinizdir ve herkes kendi evinin hükümdarıdır.
Ben istedim oldu,kime ne?
Ankara'da,İngilizce öğretmeni T.E'ye yönetici gelmiş ve evinde şort giydiği için şikayet edildiğini: İyiliği için’ perdeyi kapatması gerektiğini söylemiş.
Bir kadının evinde şort giydiğini bakmazsanız görür müsünüz?
Niye baktınız o zaman?
Bu haberden şunu anlamak gerekiyor:komşu evini dikizlemek ahlaksızlığına düşmüşsünüz ve o kadınla kim bilir neler hayal ediyorsunuz,ulaşamayacaksınız ve çirkefliğiniz tutmuş;olay budur!
Sana ne be adam!
Sen kim oluyorsun da,el-alemin evini röntgenliyorsun?
Nasıl yapıyorsun bu işi?
Perdenin aralığından mı bakıyorsun çaktırmadan;yoksa,camın önünde saatlerce oturup,o öğretmenin eve gelip soyunmasını mı bekliyorsun?
Elini uzattığında dokunmayı,seni fark etmesini ne çok istiyorsun kim bilir?
Ama olmuyor işte,seni görmüyor.
Uzanamadığın bir ciğer bu!
Mundar demek gerekir elbette.
Çamur at,insanların özel hayatına gir,ahlaksızlığın dibine vur,bir de utanmadan şikayet et kadını,öyle mi?
Kadın,evinde şort giyiyormuş...
Tanrım!
Ne utanç duyulacak bir girişim bu.
Bakarsanız,gözleriniz değer geçer ama görürseniz,o işi derinliğine incelersiniz.
Camdan baktığınız kadının şortuna değersiniz ama içini hayal ediyorsanız görürsünüz.
Bakmak ve görmek arasındaki farktır bu!
Röntgenlenmek hiç başınıza geldi mi?
Nasıl bir duygudur hiç tanıştınız mı?
Ben biliyorum.
Yok;öyle şort falan giydiğim için değil,ahlaksız adamı,evin penceresinin gerisinde gizlenmiş sürekli evimi izlerken görüyordum ve sanki çıplakmışım da,utanmam gerekiyor gibi hissediyordum.
Adam evli,torun torba sahibiydi üstelik.
Bu adamlar,bu kadar adidir işte.
Ulaşamayacağını bilir ama tacizden de asla vazgeçmez!
Ben o yöneticinin yerinde olsam,bu şikayeti yapanları şikayet ederdim,kadını uyaracağına ama nerde.....
En kolay yolu seçmiş ve kadına yönelmiş.
Aferin ona!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder