20 Eylül 2017 Çarşamba

#Biraz gözlem,biraz da dikkatle bu toplumu çok iyi analiz edebilirsiniz.
Eğer,bir toplumu tanımak istiyorsanız da toplu yaşam alanlarına gideceksiniz,semt pazarları gibi,hastaneler gibi.
Her gün hastaneye gidiyorum tedavi için biliyorsunuz..Bazen gülüyorum,bazen üzülüyorum tanık olduğum olaylara.
Örneğin USG çekimi yapılacak,çevremde bir- iki erkek ama sayısız kadın hasta var.
Bu da şunu gösteriyor;en çok kadınlar hasta oluyor.
Ve şişmanlık en temel sorun.Kadınlarımız,inanılmaz şişmanlamış durumda.Genci,yaşlısı hiç fark etmiyor.
Sıramı bekliyorum,ordan,burdan konuşuyoruz ve konu,konuyu açıyor.
Sütlerden çalınan kaymaklardan,beyaz ekmeğe;GDO'lu yemlerden meme kanserine kadar her şeyi konuşuyoruz.
Hatta,kadınlara kendilerini nasıl muayene edeceklerini,her ay rutin kontrol yapmalarını,KETEM'İ,Meme Kanserini bildiğimce anlatıyorum,iyi de yapıyorum elbette çünkü hayatlarında bir kez dahi meme kontrolü yapmamışlar,bir kez dahi mamografi çektirmemişler ve riskli yaş grubundalar üstelik.
Kadının biri bana döndü ve 'Beyaz ekmek yemiyorum valla'dedi;
'Ne iyi yapıyorsunuz,zaten zararlı'dedim ve gerisi....
Beyaz ekmek beni doyurmuyor.Akşamdan,ekmeği mayalıyorum,üstüne susamı döşüyorum,sabaha tandıra vuruyorum,oh mis gibi ekmek.O ne bacım,masaya oturdun mu karnın doyacak.'
Önümdeki kadın;'Valla,kızı Ege'ye gelin verdim.Yav o nedir öyle?Önümüze koyuyorlar otu.Biz alışkın değiliz ota,çöpe.Vereceksin bize içli köfteyi,mantıyı.Otlan karın mı doyarmış?'
'Ama sağlıklı,üstelik de Girit mutfağı zeytinyağlılara ve otlara dayanır;zaten uzun yaşıyorlar,kilo da almıyorlar'diyecek oldum ki;
Yanımdaki kadın bana döndü ve 'Senin de kilon çok mu ne?'dedi.
Yalnız,kadın 120 kilo falan.
Çaresiz bakışlarla 'Valla haklısınız,doktorum da bana çok kilon var diyor,su içsem yarıyor diyeceğim ama çok yiyorum,ondan kilo alıyorum'diyerek çok gerçekçi anlatıyorum üstümdeki ağırlığı
da;
Bir kadına bakıyorum,bir de kendime;tamam zayıf değilim ama hemen diyetisyene mi koşsam acaba,kadın beni şişman buldu neyleyim! 😉
Bir de şu TEOG'a değineyim.
Hemşiresinden,hasta bakıcısına herkes şaşkın ve ne olduğunu anlamaya çalışıyor TEOG konusunda.
Biri diyor ki;'Benim çocuğum,tüm yaz tatil bile yapmadı TEOG'a hazırlandı.Ne olacak yani,tüm emekleri boşa mı gidecek?
Diğeri diyor ki;'Benim çocuk YGS-LYS'ye hazırlanıyor.Onlar da kalkacak deniyor.Ben,bunca yıldır para döküyorum çocuk iyi bir yer kazansın diye.Nasıl olacak şimdi,boşa mı döktüm onca parayı ben?'
Bir ülkeyi,bir insanın iki dudağının arasına bırakırsanız olacağı budur.
Ben istedim oldu,NOKTA!
Çocuklar perişanmış,aileler şaşkınmış,onun için çok da TIN yani!
Aklımızı başımıza toplamazsak,daha başımıza çok şey gelir bu iktidar yüzünden.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder