30 Eylül 2017 Cumartesi

#Reenkarnasyona inanır mısınız?
Hani,geçmiş yaşamında illaki Rus Çarı,ya da aristokrat biri olduğuna inanılan bir yaşanmışlık vardır ya!
Ben,reenkarnasyona inanmam,benim aklım bilime odaklıdır ama eğer inanmış olsaydım,mutlaka boya-badanacı birinin bedeninde vuku bulurdum sanırım.😉
Aslında yazı konumuz müzik ya da türkülerimizdeki tuhaf sözler.
Yukarı katta ciddi bir su sorunu var ve evin banyosu mahvoldu.
Sinirime de dokunuyor görüntü.
-Ne yapsam? derken;
şimdi işin yoksa boyacı ara da işime gelmedi ve işe koyuldum.
Banyoyu boyuyorum;dedim ya,içime bir boyacı kaçtı sanırım; elbette müzik de vazgeçilmezim; Bir türkü geliyor kulağıma.
İşi bıraktım,türküyü dinledim.
Antep yöresinin yaygın bir türküsüymüş,bilmiyordum.
Bakınız türkü ne diyor:
Bahçede mişmlş
Sararıp yere düşmüş
Sevdiğim komşu kızı
Aklıma düşmüş
Arabi fellahi
Severim billahi
Çekerim silahı
Vururum vallahi.
Bütün duygularımız şiddet yüklü.
Seviyoruz şiddet,kızıyoruz şiddet!
Türk toplumunun At-Avrat-Silah mantığı vardır,var olmasına da;Atın yerini araba alsa da,silah ve avrat konusunda maşallahımız var.
Belimizden silah eksik olmuyor,es kaza bir kadını sevsek 'Ya benimsin,ya toprağın'oluyor.
Ekranda türküyü izliyorum,toplanmış bir grup erkek,sanki çok iyi bir şey yapıyorlarmış gibi,ellerinde sazlar
Çekerim silahı,
Vururum vallahi diyor.
Şiddet,türkülerde kalsın elbette.
Yeniden boyanın başına giderken aklımdan 'Bu müzikle kıvrak dans eden biri nasıl da güzel oynar diye geçiriyorum.
Tabii,sözlerini asla duymayarak.
Eğer,türkülere kulak asarsak,insan sevmeye de korkar inanın.İşin ucunda vurulmak var ne de olsa! 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder