18 Eylül 2017 Pazartesi

#Bugün,yeni bir Eğitim-Öğretim yılı başladı elbette içinde bir dolu sorunla.
Hep aynı teraneler farkındayız ama ne değiştiren var ne de yeterince karşı çıkan bu gidişata.
Memleket,bir insanın iki dudağının arasına teslim edilmiş durumda.80 milyon insan ne hissediyor,hayattan ne bekliyor hiç önemi yok.
Varsa yoksa,hedeflenen ideale ulaşmak için ülkedeki bütün değerleri yok etmek.
Evimin karşısı okul.Sabah,törenleri izliyorum üzüntüyle.Çocuklardaki okul heyecanı,bir dolu eksiklik,yine ve yine el kadar kız çocuklarına yapılan o örtünme baskısı arasında seyrediyorum okulu.
Emekliliği çoktan geçmiş,yorgun öğretmenler,hayatla savaşan mutsuz öğretmenler birbirine karışmış durumda.
Bir çözüm bulmak gerek buna,bir çözüm.
-TEOG kalkacak derken,bu sınavı getiren de kendisi,kaldırmaya kalkan da.
Kalmasının ya da kaldırılmasının eğitime vereceği kâr-zararı kimse anlatmıyor.
'Okullardaki fiziki durum nedir,eksikleri nasıl tamamlanacak,tacizciden seçilen servis şoförleri ne olacak,denetim nerde,atanamayan 400 bin öğretmen ne olacak?'sorularını bıraktık,tüm okulları imam hatipleştirmenin hesabını yapıyoruz.
Bu ülkeye çok lazım çünkü imam hatipler.
Okullarda deney yapılacak laboratuvarlar var mı örneğin,ya da kütüphane sayısı nedir?
Ya spor alanları!
Resim atölyesini sorgulamıyorum bile.
Aydınlık yarınlar,bunlarla donattığınız okullar ve eğittiğiniz öğrencilerle mümkündür.
Okuduğunu anlamayan,en basit matematik sorularını dahi çözemeyen öğrencilerle ülke nereye kadar gider?
Elin adamı,robottan insan yapmaya çalışıyor,bizim ülkemizde insandan robot yetiştirilmeye çalışılıyor.
Bu mudur ülkeye yapılması gereken hizmet?
Dünyanın neresinde görülmüş.15 senede 5 Milli Eğitim Bakanı değişmesi?
Gelen,gideni aratıyor mübarek.
Hem yetersizler,hem donanımsızlar hem de çok cahiller bu konuda.
Başkalarının projelerinden ç-alıntı yapan Milli Eğitim Bakanını da gördü bu ülke.
Bunlardan mı hayır çıkacaktı yani eğitime?
Sancılı bir başlangıç yapıldı bu yıl yine.
Daha ilk günden,10 yaşında bir çocuk servis aracının altında kaldı ve öldü.
Bu bir göstergedir,önümüzdeki günlerde bizleri neyin karşılayacağına.
Düşünmeyen,sorgulamayan,hayal kurmayan bir nesil istiyorlar.
Çünkü,geleceğin yetişkinleri karşılarındaki seçmen profili olacak.
Aydınlık bir nesil,düşledikleri geri kalmış ülkenin ayak bağı olacak;biliyorlar.
İstemiyorum sizi,zorla mı!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder