11 Eylül 2017 Pazartesi

#Liyakat.....
Bugün,aslında yeniden semt pazarı günlüğü yazacaktım ama....
Pazar,her zamanki uçmuş fiyatlarıyla pazar işte.
Yüzde 5.1 büyümüşüz ya hani!
Salla gitsin.
Liyakat nedir?
TDK'ya göre liyakat;Bir kimsenin, kendisine iş verilmeye uygunluk, yaraşırlık durumu.
Yolunuz her nereye düşüyorsa,iletişim kurduğunuz amir,memur,müdür,o, bu fark etmiyor,oturduğu koltuğu hak ettiğini düşünüyor musunuz?
Ben düşünmüyorum.
Okul müdürleri başta olmak üzere,gittiğim bütün kurumlarda tepeden tırnağa politik nedenlerle işe alınmış ve liyakatın kıyısından bile geçmeyen insanlarla iletişim kurduğum zaman zıvanadan çıkıyorum.
'Benim partilim,benim seçmenim,bana oy verdi gönül borcum var' diye diye kadrolara işten anlamayan,mesleki yeterliliği olmayan,çoktan emekliliği gelmiş o insanları dolduran herkes,bu ülkedeki gidişattan sorumludur.
Adamın karşısına geçiyorsunuz,adam dediğime bakmayın;öküz desem öküzlerden özür dilemem gerek,ne lafından hayır geliyor ne de duruşundan ama adam o koltuğa oturmuş,bir de karşıma geçmiş saygısızlık yapıyor.
Kurumlara gidiyorsunuz,çaycı bile size terbiyesizlik yapabileceğini sanıyor.
O mu yıllarını eğitimle geçirmiş ve o makama gelmiş siz mi belli değil.
Benden üstün görüyor kendini.
Cidden çok sinirliyim bugün.
Bu insanlarla nereye gidecek memleket?
Hangi kuruma gidersem gideyim,bir lakayıtlık,bir nezaketsizlik,bir bilgisizlik zirve yapmış durumda.
Adam lise mezunu,zerre kadar işten anlamıyor ama müdür!
Adam,emekli olmuş,iki de yalakalık yapmış,soytarının teki ama gel gör ki,amir olmuş.
Adam yanaşma olmuş,iktidar partisinin dümen suyuna gitmiş,koltuğu da kapmış ahlaksızın teki ama müdür!
İnanın yetti artık bu çapsız insanlarla uğraşmak.
Zıvanadan çıkardı beni bugün,zıvanadan!
Ağzının üstüne iki tane çakacaksın....
Ben,gittiğim her kurumda,mesleki yeterliliğe sahip,duruşuyla o koltuğu dolduran yetkililer istiyorum ülkemde.
Çok şey mi istiyorum?
Bugün,ne güzel pazar öyküsü yazacaktım ama olmadı işte!
Haftaya artık!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder