19 Eylül 2017 Salı

#İnsanlar ya iyidir ya kötü.Bazen iyi,bazen kötü olmak diye bir şey yoktur.
Düzce'de,Gaziler Gününde düzenlenen törende,bu vatan için canını ortaya koyan gazilerimiz sıraya girmişken,çok değerli protokole garsonlar servis yapıyordu.
Televizyonda bunu izledik ama Düzce Valiliği konuyla ilgili açıklama yapmış ve bastonuyla zorla yürüyen gazilere aslında açık büfe verildiği için kendileri ısrarla almış.
Burda şunu sormak istiyorum bu valiye:
Neden gazilere açık büfe de,sizlere özel masa sayın vali?
Sizler,o gazilerimizden daha mı değerlisiniz?
Bu açıklamayı yapmaya bile utanmaları gerek ama neyse....
Memlekette ....te sınır tanımıyoruz maşallah.
BBP MYK Üyesi Muhittin Açıcı denen çok şahsiyetli biri,HDP Eşbaşkan yardımcısı Aysel Tuğluk'un annesinin ordan oraya savrulan cenazesi için , 'Kahpeyi doğuran ölmüş' dediği anda;
sizin gibi insanların,sizin gibi saygısızların sonu ne zaman gelecek diye düşünüyorum doğrusu.
Bir kadına Kahpe demek,ne demek?
Artık yaşamayan bir anaya saygısızlık ne demek?
Allah belanızı versin topunuzun.
Bunlar,kötüye örnek;
Dünyada iyi insanlar yok mu derseniz,işte size bir örnek:
Her gün hastaneye gidiyorum tedavi için.Öyle çok öyküye rastlıyorum ki,yazsam sayısız roman olur.
Hastaneden çıktım,eczaneye geldim ilaç almaya;içeri bir kadın girdi,yanında bir çocukla.
Çocuğun parmağında bir sorun olduğunu,çözmelerini istedi.
Eczacı,parmağa baktı ve iltihaplı olduğunu söyledi,sağlık ocağına götürün dedi.
Sese döndüm ki,çocuğun üstü başı perişan ve öyle kirliydi ki;kokusu da felaket.
Kadına baktım,iyi giyimli,nazik biri.
Çocukla,kadın birbirini tamamlamıyordu.
Kadın döndü ve ' Çocuk için ne yapabilirim başka?'diye sordu.
Eczacı,merhem verdi,kadın parasını ödedi ve şunları söyledi:
-Çocuk benim değil.Yürüyordum,yolda ağlıyor bu çocuk.Elini tutuyordu,baktım yaralıydı.Size getirdim,bir şey yapın diye.'
Eli sarılmış çocuk,kapkara gözleriyle baktı ve gitti.
Sanırım 4-5 yaşlarındaydı.Suriye'den gelmiş bir sığınmacı ailenin çocuğuydu.
Üstü başı perişan,kirli,belki de aç.
Savaşı,yetişkinler yaparken,arada kalan bu çocuklar oluyor ne yazık ki!
Tıpkı,filler tepişirken ezilen çimenler gibi!
İyi insan,her yerde iyidir.O kadın da, çocuğun pisliğine bakmadan yardım eli uzatan,iyi bir kadındı.
Bir yanda,gazilere iyilik yaptığını sanıp,sıraya dizenler,diğer yanda nazik yerlerini süslü sandalyelere yapıştıranlar.
Bir yanda,bir ananın cenazesine bile saygı duymayanlar,diğer yanda,bir çocuğa şefkat duyanlar.
Böyle rezil ve adaletsiz bir dünyada yaşıyoruz işte;
insanlığımızdan utanarak!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder