18 Mayıs 2018 Cuma

#Akıl tutulması diye bir şey var biliyorsunuz.....
- Eşim kırmızı eti 29 liradan alıyor, 70 liraya alıyorsan senin problemin.Dar gelirli kardeşlerime ramazanda yarım kilo eti 14.5 liraya satıyorum. Daha ne yapayım? 
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Eşref Fakıbaba
İstanbul'da,Et Balık Kurumu satış noktası olmadığından,tabelası sahte kasapların halkı kandırdığından bi'haber,hayvancılığı bitiren iktidar partisinin tarım bakanı sofrasına et girmeyen halkı suçluyor iyi mi?
Belli yerlerden eti ucuza alsaymış,etli yemek yiyebilirmiş ahali.
Tarım Bakanının görevi biliyorsunuz tarım ve hayvancılığı geliştirip,projelerle çiftçiyi destekleyip halkı doyurmak değil,BİM,A 101,MİGROS'ta ucuz et satılıyor,gidin ordan alın demek herhalde?
Ben, neden kasaba gidip eti ucuza alamıyorum,onu da söyleseymiş keşke bu güzide bakan.
Ülke nasıl ve kimlerin eline kaldı görüyorsunuz.
-İzmirli baklavacılar kilosu 220 lira olan Antep Fıstığına yapılan zamları protesto ettiler ve baklava üretimini durdurdular.
Peki,biz yer-gök fıstık iken neden fıstığı İtalya, Almanya, Mısır, İran'dan ithal ediyoruz?
Ne kadar döviz ödüyoruz bunlara?
Tatlıyı çok seven bir toplumuz.Tatlı da yenir elbette.
Kim,şekeri kaç olursa olsun,önüne konan bir porsiyon fıstıklı-cevizli baklavaya hayır diyebilir ki?
Ben demem.Hele,İmam Çağdaş'dan gelecek o baklava.....
Olsa da yesek ama nerde....
Dün,gün ortası haber kuşağını izliyorum ATV Kanalında.
Bu arada,AKP'li seçmenin % 48'i ATV izliyormuş.
Seçimlerde neden bu sonuç çıkıyor,belki fikir verir bize.
Haberlerde fıstık zammına ve başlayan Ramazan ayına istinaden şekersiz,doyurucu bir tatlı tarifi veriliyordu ve ekte bir tatlı haberi daha.
Tatlıda fındık,keçi boynuzu unu,keten tohumu,zeytin yağı,hindistan cevizi yağı,muz,kakao,vanilya kullanılıyor.
Anacığım,nurlarda uyusun hep derdi ki:
-Tavşanın kaçışına baktım,etinden usandım.
Bu tatlı,ne kadara mal olur?
Fındığın kilosu 70 lira.
Muz 8 lira.
Keçiboynuzu unu nerden bulunur hiç bilmiyorum ama malzeme listesine,bir de yapım süresi,maliyet ve harcanan efora baktığınızda etinden usanılan tavşana dönüyor olay.
Kaldı ki;tatlı bu mudur?
Kendini kandırmanın kestirme yolu,hepsi bu.,
Hani;Fransa Kraliçesi Marie Antoinette, “Ekmek bulamazlarsa pasta yesinler'sözü var ya!
İşte bizimkisi de züğürt tesellisi.
Fıstıklı-Cevizli baklava bulamıyorsan keçiboynuzlu topları tatlı niyetine ye!
Baklavacılar isyanda da,bizim Tarım Bakanı buna da çözüm bulmuş meğer:
-Fıstık bulamıyorsan,elimizde fındık stoğu var,baklavanı fındıklı yap!
Tarımdan,ziraatten,besicilikten anlamayan birini sorumlu bakan yaparsan,ülkedeki tarım ve hayvancılığıbilmeyen,fikir üretemeyen,eti,sütü,fındığı,fıstığı ithal etmekten başka çözüm bulamayan biri çıkar karşınıza ve dalga geçer halkla;
- Benim hanım,etin kilosunu 29 liraya alıyor,sen beceriksizsen,o da senin sorunun der.
Siz,hala bu insanlara oy vermeyi düşünüyor musunuz cidden?
Bu ülkede,yalnızca tatlı sevenler,fıstıklı baklava yiyemeyenler bile oy vermese,bu adamlar iktidarı rüyalarında bile göremez.
Bu kadar tatlı seven bir ülkeysek eğer....
Gerekeni yapın!
E ben daha ne diyeyim?
Oyum,Fıstıklı-Cevizli Baklavayı ucuza getirene! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder