11 Mayıs 2018 Cuma

#Bugün,az daha katil oluyordum.
Birini mi öldürdüm;hayır!
Birinin canına kast mı ettim;hayır!
Ama iyilik yapayım derken,farkında olmadan yaptığım şey az kalsın bir canlıyı öldürecekti.
Memleket meselesi değil elbette anlatacağım şey ama 
insanın sol yanında vicdan ve merhametin mutlak olması gerekiyor hayatı anlamak için.
Ekranları izliyorum her gün,hırsızlık yapan,yalan-dolana sarılan,ahlaksız,tacizci,tecavüzcü,katil olanlar,akşam olduğunda nasıl rahat uyuyor cidden anlamıyorum.
Abarttığımı düşünenler olacaktır kuşkusuz ama hayata ve canlıya saygı diyelim.
İki gün önce,atölyeye malzeme almaya çıktım.Dönüşte,kaldırımda bir Uğur Böceği gördüm.Kaldırımdan onlarca ayak geçiyordu ve ezilmesi an meselesiydi.
Elime aldım ve atölyeye getirdim.
Atölyeme gelen bir uğur değildi,ben onun uğuru olduğumu sanıyordum yalnızca.
Akşam olup,eve gidince aklımda uğur böceği kalmamıştı,yalnıza yorgundum.
Dün geçti;bu sabah birden fırladım ki,atölyede uğur böceği kalmıştı.
Atölyede sentetik malzeme dolu.Böceğin besleneceği yeşil de yok.
Evden nasıl fırladım anlatamam.Koca atölye,küçücük böcek nasıl bulunurdu ki?
Hem,iki gün boyuca açlıktan ölmüştü belkide.
Çok aradım ama buldum sonunda.Piyano kutunun içine girmişti.Belli ki müzik seven bir böcekti. 
Elime aldım,uçmuyordu bile.Hemen,yeşil bir alana yöneldim.Bir süre hareketsiz kaldı ama sonunda kanatlarını açtı, elimden uçtu ve yeşil bir dala kondu.
Son günlerde,hiç bu kadar mutlu olmamıştım doğrusu.Böceği ayaklardan korumaya çalışırken öldürmek,vicdan sızısı demek benim için.
Sol yanımı seviyorum,bana hala insan olmanın erdemini yüklediği için.
Diyeceksiniz ki;
-Yahu!
Bu memlekette,her Allahın günü kadınlar öldürülüyor,çocuklara kıyılıyor,ahlaksızlık had safhada,hırsızlar dörtbir yanımızda kol geziyor,bir böcek için mi bunca telaş?
Evet!
Doğadaki her canlının yaşam hakkı var ve hiç kimsenin bunu almaya hakkı yoktur,olamaz da.
Akşam haberlerinde yine ölçüyü kaçırmış,hakaretler gırla gidiyor bir duruşla,dilinde öfke,gözlerinde çıldırmış bir bakışla olanları yazsam daha mı iyiydi yani?
Bugün,bir güzellik yaptım,içlerinde vicdan olmayan çoğunluğa rağmen.
Yastığa başımı koyduğumda rahat uyuyabilirim.
Peki,ya onlar!
Ben,bu ülkede,dünürlerine kurşun yağdıran emekli polisi görmek istemiyorum;çocuklara tecavüz edenleri istemiyorum;kadınları öldürenleri istemiyorum,ağacı kesen,kuşu öldüren,doğayı katleden ve bunlara yol açan hiç kimseyi istemiyorum.
Oy verirken kriterim budur!
Hayata saygı!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder