17 Mayıs 2018 Perşembe

#Ana Dil-De eğitim-Ana Dil eğitimi nedir,ne değildir?
Öncelikle,yapılan yorumlara baktım da,sanırım bu konu yeterince düşünülmeden yorum yapılmış.
Bu ülkenin resmi dili Türkçe'dir ve bu ülke tek bayrak altında,her din,her inanç sistemi,etnik kimlik,şive,renk,ırk demeden yaşayan herkesi Türk kimliğiyle vatandaş kabul eder.
Yani;üst kimliğimiz Türktür ve alt kimlik de,Kürt,Türk,Laz,Çerkez,Ermeni,Musevi demeden herkesi kucaklar,aynı çatı altında toplar.
Eşit haklar,eşit yaşam koşulları elbette ideal olanı ama Cumhuriyet'in ilanından bu yana iş başına gelen iktidarların yanlışları yüzünden insanlar ayrılmış,Alevi-Sünni,İnanan-İnanmayan,Ateist-Deist vs açık-kapalı diye diye adeta birbirine düşmanlaşarak halen de aynı göğün altında yaşamaktadır.
Dil birliği,toplumu birbirine kaynaştıran en önemli unsurdur.İnsanların,aynı dili konuşması eğitimden,sağlığa,iş yaşamından,sosyal yaşama kadar uzanan bir anlaşma,uzlaşma yoludur.
Bir toplumun dil birliği bozulduğu zaman orda sorun çıkar.
Muharrem İnce'yi elbette eleştireceğim.İsim önemli değil,kim yaparsa yapsın bu konuda fikrim nettir.
Bakınız;ANA DİL eğitimi,kişisel bir haktır.Okullarımızda,nasıl ki;İngilizce,Fransızca,Almanca vs okutuluyorsa,Kürtçe,Rusça ya da başka herhangi bir dil okutulmalıdır.
Kişi,kendi dilini elbette bilmeli,şivesel özelliklerini öğrenmeli ve bunun için eğitim almalıdır ama....
Ülkemizde,okullarda okutulan dil Türkçedir çünkü dilimiz Türkçedir.
ANA DİL DE,eğitim dediğiniz zaman,Türkçe geri planda kalıp,çocuklar bütün dersleri o dilde alırlar.
Bugün,ana dil DE eğitim dersiniz,yarın özerklik talebi gelecektir,sonrasında bölünmeye uzanacak bir çizgi karşımıza çıkacaktır.
Bunu görmemek için cidden kör olmak gerekir.Zaten,iddiaları ve talepleri bu yönde değil mi?
Ana Dilde eğitim diyelim ki Kürtçe oldu;yarın da Lazlar ,Çerkezler,Ermeniler kendi dillerinde Ana Dil eğitimi istediklerinde ne olacak?
Bunun sonu nereye varır?
Örneğin,hastaneye giden hasta,devlet dairesine giden vatandaş,Türkçe'yi bilmezse nasıl anlaşılır?
Birkaç yıl önce,Balcalı Hastanesine gittim örneğin.Japonya'dan gelmiş,çat-pat Türkçe konuşan bir doktor vardı.Ne dediğini anlamıyorum,derdimi anlatamıyorum.
Ne işi vardı o doktorun benim ülkemde?
Gidilen bütün ülkelerde,o ülkenin ana dilini öğrenmek zorundasınız.Başka türlü anlaşamazsınız çünkü.Elbette Türk okulları da var ama iki-üç dil bilmeyen nesiller var mı sevgili Adnan?
Anlaşmak için aynı dili konuşmamız gerekmiyor muydu?
Şu kravat konusuna da geleyim Yüksel bey,madem beni bu kadar hayretle okudunuz;
Cumhurbaşkanlığı makamı,bu ülkenin en önemli makamıdır ve oraya aday olacak kişi her şeyine dikkat etmek zorundadır.Muharrem İnce'yi zorla mı vekil yaptılar da 22 yıl kravat takma eziyeti çekmiş olsun?
Hamama giren terler efendim.
Bu işe soyunduysa halkın karşısına nasıl çıkacağını da öğrensin bi'zahmet.
Eşini bıraksın ve bir stil danışmanı tutsun kendine.Bir de,okeye yancı olmayı unutsun.
Bu,halk adamlığı değil çünkü,koskoca ülkenin cumhurbaşkanı olmaya aday kendisi.
Dip not:Meral Akşener'den etkilenmek.....
Olmadı Yüksel Bey.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder