20 Ekim 2017 Cuma

#Hepimiz dürüstüz,yalanı,dolanı bilmeyiz,riyakârlık,zinhar uğramaz da.....
Aslında,çok ikiyüzlü,yalancı,algısı kirli,bedeni kirli,ahlaksız,sürekli din üzerinden siyaset yapan,dini referans alarak işlerini yürüten insanlardan oluşuyoruz.
Hastaneden dönüyordum az önce,caminin olduğu sokağı kapatmışlar.Öğle namazı içinmiş.
Yerlere,tümüyle hasır sermişler,üstüne de seccade koyup namaz kılacak ahali.
Ama sabah aynı sokaktan geçerken o yoldan kedileri,köpekler direkleri hedef alarak üstelik gördüm.
Günün herhangi bir saatinde,o sokaktan geçtiğinizde yerlere tükürenleri,çöplerini atanları,burnunu sümkürenleri görüyorsunuz zaten.
Aynı sokakta bu olur mu?
Camilerin çoğunda cemaat yok biliyor muydunuz?
Geçen yıl,kiliseden camiye dönüştürülen bir yapıyı fotoğraflıyordum,başımı uzattım,hocayla birlikte on kişi vardı namaz kılan.Kubbede,kırmızı bir haçla üstelik.
İbadeti nerde yapacağımızı,tarihi yapıları nasıl kullanacağımızı öğrenemeyeceğiz uzun süre sanırım.
Sokaktaki o cemaate bir sözüm olsun:
Madem,namaz kılacaksınız,neden yerlere doluşacağınıza o camilere gitmiyorsunuz?
Neden az önce tükürdüğünüz yere iman için doluşuyorsunuz?
İşin içinde bir de kendini gösterip,'Bakın ey cemaat!Ben de cumaya katılıyorum'demek için.
Neden mi böyle düşünüyorum?
Ordaki,birçok insanı tanıyorum.Haklarındakileri şeyleri biliyorum.Kimi faizci,kimi tecavüzcü,kimi hırsız,kimi de alemin karısına,kızına sarkan insanlar ama camiye gidince birden müslüman oldular sanıyorlar.
Basına yansıyan var bir de yansımayan ama bildiğimiz şeyler çoğu.
Kollarının altına sıkıştırmışlar seccadeyi,koşar adım camiye...
İslam dininde hırsızlık,mahreme uçkur çözme,yalan,fesat hele faiz var mı?
İçini kirlet ama cumaya koş!
Böyle bir şey var mı? diye düşünürken;
Olmasa bunlar türer miydi?
Önce içini temiz tutacaksın,sonra bedenini.
Öyle de pis kokuyorlar ki çoğu,kadını,erkeği.
Suya sabuna dokunun be kardeşim.!
Temizlik imandan gelmiyor muydu?
Ne imanmış sergilediğiniz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder