2 Ekim 2017 Pazartesi

#Madem altın dedik,helal para ve altın ve mucize üstüne küçük bir anı:
Bizim aile kuyumcu.Dolayısıyla,Maraş ve Antep'ten gelen burma bilezikler,2-3 metrelik pullu zincirler,samanyolu bilezikler ve daha aklınıza gelen ne kadar çeşit altın takı varsa aşinayız yani.
Altın,pırlanta bizim için sıradan şeyler,öyle de kalacak.
Bakmayın yastık altında saklamayız ama sermayedir altın;o kadar.
20 yaşında öldürülen abimden çok söz ederim biliyorsunuz.
Benim için yeri apayrıdır çünkü.
Abimin,öldürüldüğünde de boynunda olan bir zinciri vardı.Bir gün bana baktı,onu boynundan çıkardı ve boynuma taktı.
-Bu,benden sana kalsın dedi.
Bugün, bir toplantı vardı, o zincirle bilekliği taktım ve abimi çok andım.
O zaman, zincir,boynuma uzun gelince,atölyemizde eksiltip bir de bileklik yaptırdım ama zinciri abime geri verdim sonra almak üzere.
Bundan sekiz yıl önce,bahçede uğraşıyorum,bilekliğimin kolumda olmadığını gördüm ama kolumdaydı biliyorum.
Her yeri aradım,çöp konteynerlerine kadar döktüm, ama bulamadım.
Çok ağladım,abimin anısına sahip çıkamadım diye.
Yine bundan dört yıl önce bahçede uğraşıyorum.Nasıl yoruldum anlatamam.Tam kapıdan çıkıyorum,bir şey beni bahçeye çekti.Akşam karanlığı çökmüş,hava soğuk ve yorgunum ama o duygu beni çekiyor yeniden bahçeye.
Aldım elime küreği,peyzaj çalışmasına devam ediyorum,Toprağı 20 cm açtım,bir şey parlıyor.
Biraz daha eşeledim ki,benim bilekliğim bana bakıyor.
Bu bir mucizeydi inanın.Toprağa oturdum,elimde bilekliğim,nasıl ağlıyorum;bir yandan da 'Abimin anısını buldum'diye seviniyorum.
Bu,benim için dünyalara bedel bir şeydi.
Hiçbir takı,o bileklik kadar önemli değildir benim için.
Babam,annem,kardeşlerim,nurlarda uyusunlar;bize öğrettikleri ilk şey boğazınızdan haram lokma geçmeyecek oldu.
'Kimsenin rızkına göz ucuyla bile bakmayacaksınız.!
Hani,evinden sünnet,düğün diye diye kilolarca altın çıkanlar var ya!
İşte onlar,haram paranın adıdır.
Bilin istedim!
Bugün,toplantıda o takıları takarken,elimi boynuma her götürdüğümde,bileğime her dokunduğumda abimi andım ve bahçedeki o anlarımı.
Hayat,böyle bir şey.
Bazen,yaşadığınız bir mucize bile sizi bambaşka yerlere götürüyor.
Abimi sevgiyle anıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder