15 Ekim 2017 Pazar

#Sabah,kuşların ekmeğini veriyorum,bir kulağımda haberlerde kahvaltımı yaparken.
Kuşların karın doyurma telaşını izlerken,spikerin evlenen birilerinin haberini okuduğunu duydum ve evlilik üzerine bir pazar yazısı olsun istedim.
Evlilik dediğimizde,evlenenin 'Nerden evlendim,lanet olası?';bekar olanın da 'Bekarlık sultanlık falan değil,şu ütüyü,çamaşırı,yemeği yapacak biri olsa da evlensem'diye sızlandığı konuşmalara tanık oluyoruz değil mi?
Evlilikte,denkliği yakalarsanız her açıdan şahane bir şey yaşanan ama ya o denkliği bulamadığınız bir evlilik yaparsanız ne olacak?
İşte,kavga,gürültü,ağız dalaşı,boşanmaya giden bir süreci yaşarsınız.
Bunu,toplumsal araştırma yapan uzmanlar söylüyor,ben de katılıyorum zaten.
Çok matah bir şey değil evlilik,olmasa da olur.
Her açıdan denklik dedim.Bu her açıdan yaş,konum,eğitim,sosyal statü,ekonomik düzey,hepsi demek.
Eksik kalan ya da fazlası,size üç günlük hayalin ardından dönecek sıkıntılı günlerdir.
Yaş aralığı en önemlisi elbette.Enerjinizin,hayallerinizin,yaşayacağınız her şeyin ritmi için bu yaş çok önemlidir.
Otuzlu yaşlarında bir kadınla,altmışlı yaşlarını süren bir erkeğin denkliği asla olmaz,olamaz.
Bunun aksi de sıkıntı elbette.
Bu yaşlardaki bir kadının enerjisi yüksektir. Gezmek,tozmak,eğlenmek,konserler,tatiller,giyim,kuşam ve hayata bakışı yaşının gereğidir ama ya erkek?
Erkeğin enerjisi nerde sürünüyordur sizce? Ne yapacaklar;akşamları ıhlamur alıp,battaniyeye sarılıp,televizyon karşısında uyuklayacaklar mı?
Burda,aklıma biraz da fesatlık düşmüyor da değil elbette?
E,bir de bunun cinsellik boyutu var değil mi?
Gizli,saklı,utana,sıkıla eczane de aranmaz ki!
Peki,bir kadın,kendinden nerdeyse otuz yaş büyük biriyle neden beraber yaşar,neden evlenir?
Örnekleri çok çünkü.
Hani,bir inşaatçı var,sürekli çıtırlarla gezen.
Statü,aşk,daha konforlu bir yaşam ya da şişkin bir cüzdan olabilir mi?
'İnsanda biraz da sıfat gerekir' derdi anacığım.Sıfatlarında,sıfat yoksa,bu kadınlar bu erkeklerde ne buluyor acaba?
Bir kadın olarak,bakıyorum,bakıyorum ve ben bunu hiç anlayamıyorum inanın.
Para dediğiniz nedir ki?
Bir erkeğin dekoru olmaya değer mi,ya da kendinizi bu kadar değersiz kılmaya?
Şu son haberdeki evliliğe bakıyorum da;
Bu kadın,böyle düşünsel yapıdaki bir erkekte ne buldu acaba?
En çok statü gibi göründü bana.
Zenginin malı,züğürdün çenesi misali oldu bu yazı ama haberleri izleyince aklıma düştü işte.
İlginç!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder