29 Mayıs 2019 Çarşamba

#İstanbul Anadolu Adliyesi 2. İş Mahkemesi'nde görülen bir işe iade davası duruşmasında, hakim Mehmet Yoylu ile avukat arasında 'etek boyu' tartışması yaşandı.
Hukuk,bir ülkenin olmazsa olmazıdır.
Hepimizin yolu bir şekilde adliyeye düşüyor.Sizi bilmem ama ben epeyce koştum adliye koridorlarında.
Haksızlığa uğradığımızda koşacağımız adrestir mahkemeler.
Son yıllarda,avukatlarda özellikle bir şey dikkatimi çekiyordu.
Hukuk,ciddi bir meslektir ve bu mesleği uygularken iliksiz cübbe giymek yetmez,aynı zamanda mesleğinizin gerektirdiği şekilde giyineceksiniz.
Örneğin,birini görmüştüm adliyede,ayağında terlik,ütüsüz,kırış kırış pantolon ve göbeğini açığa çıkaran bir buruşuk tişört.
Ben,davacı sanmıştım ama adam meğer avukatmış.
O zaman da eleştirmiştim bu nasıl avukat diye?
İşin tadını kaçırmakta üstümüze yok evelallah!
Her mesleğin etik kuralları,giyim tarzı var.
Ben,nasıl ki,abiye bir elbiseyle resim-heykel yapamam,doktor da,avukat da ya da diğer mesleklerde uygun kıyafet diye bir şey var.
Bir doktor biliyorum örneğin;kafasını dolamış da dolamış,steteskopu kulağına takıp,hastayı dinleyecek ama kulağının yerini bulamıyor ki,tanı koyabilsin.
Lüzumsuz işler bunlar.
Peki,bunca laf nerden çıktı?
Üniversitede okurken,hukuk fakültelerinden arkadaşlarım olurdu,kalın kalın hukuk kitaplarından başlarını kaldıramazlardı.Ceza Hukukundan başlardı,Eşya,Ticaret,Vergi,İdare Hukuku diye uzardı dersleri.
Aslında,ders açısından eksik bırakılmış bir meslek bu.
Şu derslerin de konması gerekiyordu bana göre:
-Uzaktan bakınca etek boyu nasıl ölçülür?
-Cetvelin mahkemelerdeki gerekliliği.
-Kısa eteğin hakim nazarındaki etkisi.
-Güzel bacaklı kadınlara on adımda mini etek nasıl giyilir?
-Mini etekte,bu yılın moda trendleri.
Hakimler,her gün sakal tıraşı olmak zorundaymış,ben de yeni öğrendim ama avukatın etek boyuna bakan hakim Mehmet Yoylu da,sakal bırakmamış mı meğer?
Nasıl olduysa,yürekli bir avukat çıkıp,' Senin de sakalın var ' deyince,korkudan hemen gidip kestirmiş bu hakim.
Rezillikler diz boyu bunlarda artık.
Ama ben en çok şunu merak ettim:
Mini etek giyen kadın avukatın bacakları çok güzel olmalı ki,adam ta kürsüden kadının önce bacaklarına bakmış,sonra da göz hizalamış ve 15 cm olduğuna kanaat getirmiş.
Hey maşallah!
Davalarımızı güveneceğimiz hukuk yerlerde sürüyor.
Bu hakimin,bacaklarla ya da mini etekle bir derdi var anladık ama mahkemeler bunun yeri mi be birader?
İnsan,kendini bu kadar da deşifre etmez ki?
Dizden yukarı 15 cm....
Vay canına!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder