17 Mayıs 2019 Cuma

#Sabah ekranda, Avcılar Belediye Başkanını izledim.
Kollarını kaybetmiş ama belediye başkanı olmuş,başarılı bir insanı.
10-16 Mayıs,Engeliler Haftası olarak kutlanıyor deniyor ama ben, engelli haftasını kutlamak da ne demek , anlamıyorum kutlama sözcüğünü.
Engelli insanlar neyi kutlayacak,çıkamadıkları kaldırımları,kendilerine ayrılmış kaldırımlarda park etmiş arabaların ve esnafın yüzünden yürüme ve görme engellilerin yaşadığı çaresizliği mi,neyi kutlayacak?
Hani,engelli olmak sanki onların suçu ya da sorunuymuş gibi davranmak,karşılaştıkları sorunları çözmek adına girişimlerde bulunmak olsa anlayacağım ama hangimiz,yaşadığımız şehirde,engelliler için amacına uygun yapılmış düzenlemeleri görüyoruz?
Engelli Koordinasyon Merkezinin önünden geçiyorum bazen,kadın-erkek .....
Ne çok engelli insanımız varmış meğer.
Bunlar,yalnızca tekerlekli sandalyede olanlar ama bunun bir de görme,işitme,bedensel ve zihinsel engelli kısmı var ki,onlar nerdeler?
Atölyemin önünden,her sabah bir beyefendi geçiyor.Bir gün,düşüncesizce içeri davet etmiştim üstelik,sanki girebileceği bir düzeneğim varmış gibi.
Çok utanmıştım sonrasında.
Engellilerin gideceği tuvaletler,banyolar,sinema ve konser salonları,dinlenme alanları,parklar,yürüme alanları var mı gerçekten de?
Ben,gittiğim yerlerde görmüyorum örneğin.
İnsan,başına gelmeden anlamıyor inanın.
Kaldırımlar örneğin....
Eğer düşmeseydim ve ayağım kırılmasaydı,her gün yürüdüğüm kaldırımlarda,engelli olarak yürümenin ne kadar zor olduğunu anlamayacaktım.
Hadi,benimkisi geçici ama ya ömür boyu engelli olanlar!
Oysa, hepimiz bir gün engelli olabiliriz.
Hastaneden,fizik tedaviden yürüyerek dönmek istedim;ortada ne doğru dürüst yürünecek kaldırım ne de bir gölgelik bir ağaç var.
Belediye Başkanına öneri de getirdim kaldırımların yeniden düzenlenmesi ,portakal,limon ağaçları dikilmesi için.
Hem,mevsiminde mis gibi çiçek kokar şehir,hem de ürünleri halka yarar.
Bakalım,yaşayıp,göreceğiz,ne kadar dinlemişler önerimi?
Anacığım,nurlarda uyusun hep derdi ki:'İş bilenin,kılıç kuşananın'
Bizde işler,yapılıyor ama olması gerektiği gibi yapılmıyor,yaşadığımız bu!
Günü mü kurtarıyoruz ne!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder