22 Mayıs 2019 Çarşamba

#Pek çalışmayan,çalışmaya niyetlenmeyen yurdum insanına bir örnek
Atölyem,kelimenin tam anlamıyla;yol geçen hanıdır.Çocuklar,bastonuyla zor yürüyen yaşlılar,ağır poşetlerini taşırken soluklananların yeridir benim atölyem.
Çoğu zaman,ben davet ederim içeriye,biraz dinlensinler diye.
İşte,böyle bir kadını gördüm,elinde poşetleriyle,atölyemin önünde bekleyince içeri aldım.
Benim hala çok fırın ekmek yemem gerek,kurnaz insanları anlamam için ayrı konu.
Neyse...
Teyze,konuşmaya başladı,bitmiyor ki,ben de araya parça atayım. 
Kocası ölmüş,Alzheimer'ı telaffuz da edemiyor ama iyi ki öldü modunda kadın.
Kızları varmış,fakir kocalara varan ve bellerini doğrultamayan.
Hay benim şu dilimi eşek arısı soksun,hep bu dilimden çekiyorum zaten.
Teyze susmuyor.Konuşmamış da,dilimi mi şişmiş nedir? 
Konuşmasının arasında,kocasından kalan tarlayı,bahçesini,meyve ağaçlarını öğrendim ama.
İşin rengi başkaymış meğer.
Evdeki kızı işsizmiş.
Tamam!
Memlekette,3 dil bilen üniversite-doktora öğrencileri bile işsiz,kabul ediyorum,senin kızın hangi vasfıyla iş bulacak değil mi*
'Biraz,bedensel engeli var' dedi.Engelli raporunu almamış.
Kadına acıdım,birkaç yeri aradım yol göstermek için.
Hani,amacım yardım etmek.Bir işe girmek için % 40 engel raporu almak gerekiyormuş,bunu da yeni öğrendim.
Teyzeye anlatıyorum;'Kızına rapor alacaksın;bunun için şu işlemleri yapacaksın;sonrasında,bir yeri de aradım rapordan sonra işe alım için yardım da edecekler;
E,ben daha ne yapayım değil mi?
Teyze başladı:
'Tarlayı ekemem.satacağım,şimdi kim doktora gidip rapor alacak,kızım iş bulsa dahi,köyden git-gel zor olur,ev tutmam lazım dedikçe bana fenalıklar gelmeye başladı ama Peygamber sabrı mı geldi nedir?
Teyzem dedim,bunları yapmazsan sana da,kızına da ekmek yok.Üretmeden,çalışmadan para kazanamazsın,derken,birden yarım akıllı evlatların sahip olduğu servet aklıma geldi,içimden gülmedim de değil. 
Son yardım noktası dedim ki:
Bahçende sebze ek,söz bana getir alacağım,çalışma arkadaşlarım da alır,merak etme dedim.
Teyzede,söz mü yok:
Biraz fasulye ektim ama ....
Ve ekledi:
Ben,fitre ve zekat topluyorum.Bunlarla KOMBİLİ BİR EV TUTACAĞIM demez mi?
Ben şok! 😮
Teyze ,sen kombili evi ne yapacaksın?Önce yiyecek aşını bulsana dedim de,demez olaydım.
Yoooook dedi.
Ben,odunla falan uğraşamam.Araştırdım,2+1,3+1 evler var.
Neyle tutacaksın o evler pahalıdır.Hadi,bu sene tuttun,seneye ne yapacaksın dedim;
Fitre,zekat topluyorum ya! demez mi!
Meğer kadın,benden fitre-zekat istemeye gelmiş.
Hay şu dilimi cidden eşek arısı soksun.
Vermedim elbette.
Çünkü ben,insanlara balık vermem,o balık nasıl tutulacaksa yol gösteririm,elimden geleni de yaparım.
Yok öyle,bedava yaşam!
Ben,nasıl çalışıyorsam,herkes çalışacak.Para kolay kazanılmıyor.
Kızın oturacak,sen oturacaksın.....
Bu AKP neden bunca oy alıyor sorusunun yanıtı,bu kadın gibi insanlarda gizli.
Çalışma,üretme,havadan gelsin paralar!
Yok böyle bir dünya.
Karar verdim,atölyemin önüne,siyah bir perde çekeceğim.Ne onlar beni görsün,ne de ben onları. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder