10 Mayıs 2015 Pazar

#Biri öldüğü zaman,musalla taşında,imam sorar ''Merhumu nasıl bilirdiniz?''diye.
Cemaatin hepsi ''İyi bilirdik''der,içlerinden ne geçer Allah bilir elbette.
Kenan Evren öldü
Yarın,devlet töreniyle toprağa verilecek.Hak ediyor muydu derseniz;''Hayır''
12 Eylül Askeri Darbesini bilenler vardır kuşkusuz.Acının,gözyaşına karıştığı,faşist bir diktatörün çocukların yaşını büyüterek astırdığı,cezaevlerinde,gözaltında,işkenceden insanların öldürüldüğü,kayıpların hala bulunamadığı,gözü yaşlı anaların feryatlarının birbirine karıştığı,acı dolu yıllardı.
Çocuktuk o zamanlar ve yapılan baskının bugün bile devam ettiği başlangıçtı 12 Eylül darbesi.
''Netekim,Asmayalım da besleyelim mi? “Kuracaksın meydana darağacını, sallandıracaksın üç beş tanesini! ''sözlerinin mimarı, halkın % 92 oyuyla seçilen,7. cumhurbaşkanı Kenan Evren.
Ölenin arkasından kötü konuşulmaz dinen ama emin olun,Kenan Evren için iyi bir söz edecek bir tek kişiyi bulamayacaksınız çünkü,eli kanlı,faşist bir diktatördü.
12 Eylül döneminde kurulan YÖK'ün,sıkıyönetim mahkemelerinin,yargısız infazların,baskı ve zulmün izlerini hala yaşıyoruz biliyorsunuz.
Kenan Evren de,elinde Kur'an,miting meydanlarında halktan oy isterdi.Size tanıdık geliyor mu?
O dönemde halk,sağcı,solcu diye ayrışırdı ama şimdi,inanan,inanmayan,alevi,sünni,türk,kürt diye ayrıştırılıyor.Çeşitlilik arttı anlayacağınız.
Faşizmin ayak sesi,bu ülkede hiç kesilmedi.ülkemizde.Baskıcı ve zalim iktidarlar hep iş başında oldu.
Çıkarcı,küpünü doldurma heveslisi siyasi iradeyi seçti bu halk yıllardır.Kendi yoksulluk ve sefaletle yaşarken,alkış tuttu çalıp,çırpana.
12 Eylül döneminde de böyleydi,13 yıllık AKP iktidarında da.
Dejavu yaşıyoruz inanın.Aynı baskı,aynı miting gösterisi.Bir farkla,şimdi devir değişti,Kur'an artık kürtçe sallanıyor elde.
Kenan Evren,devlet töreniyle gömülecek,hem de bir zamanlar siyaseti yasaklatıp,içeri attırdığı Bülent Ecevit'in yanı başına.
Haksızlık değil mi?
Kenan Evren,bize de zarar verdi.
12 Eylül döneminde ailemi katleden faşist katilleri,kurdurduğu sıkıyönetim mahkemeleri akladı.
Hepsi yaşıyor katillerin ama benim ailem parçalandı.
İmam soracak ya ''Merhumu nasıl bilirdiniz?''diye
Ben diyorum ki,''Onu affetmiyorum''
Ve biliyorum ki,yalnız değilim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder