22 Mayıs 2015 Cuma

#Bu fotoğraftaki hayvanı bir minibüs ezdi bugün.
Dün,haberlerde siz de izlediniz mi,Kolombiya'da bir polis,sel sularına kapılmış köpeği kurtarmak için hiç düşünmeden suya atladı ve kalbi duran köpeğe suni teneffüs yaparak hayata döndürdü.
Demiştim ki,bizde aynı durum olsa ne olurdu?
İşte size neyin olmadığının yanıtı:Saat 4.30 civarı,bu hayvanı minibüsün altında gördüm.Şoförü uyarmaya gerek duymadım çünkü,bizim her gün beslediğimiz köpeklerden biriydi ve şoför de eşek değildi ya,aracı çalıştırdığında kornaya basardı nasılsa.
Yanılmışım!
Adam bildiğiniz öküz desem,öküzlere hakaret olacak.Be adam,Çukurova yanıyor.Hayvanlar da sıcaklardan kaçıp,en serin yer, araçların altına giriyor.Arabayı çalıştırdığında kornaya basmak bu kadar zor mu da,koskoca hayvanı ezip,gittin?
Hadi,yemek ve su vermiyorsunuz.Bari zarar vermeyin.
Tam yarım saat 153,belediye ve tarım ve hayvancılık birimlerini aralıksız aradım ama kapı,duvar telefonlar.Sonunda 155'i aradım.Polisler de bir şey yapamadı.Özel veterinerler,barınak sorumluları....Hayvan,yerde can çekişti.
Komşumuz Sevil hanım ve kızı olmasaydı hayvan ölmüştü.Yarına çıkacağı da şüpheli ya neyse!
Hayvanı aracın bagajına yerleştirdik ve veterinere götürdük kendi çabamızla.İğneleri vuruldu ve şimdi evimizin altında yatıyor.
Belediyenin iki veterinerini de aradım ve aldığım yanıt:Ben,şehir dışındayım,gelemem.Ben,veterinerim ama aletim yok ki.Ben de gelsem,sizin gibi hayvanı seyredeceğim.
Burdan sayın belediye başkanına sesleniyorum:Sizin bu veterinerler ne işe yarıyor ve nerde sizin seçim vaadi olarak yapacağınız barınak?Mesai saati bitince,veterinerin işi biter mi?Ne yani,hayvanlar ezilecekse,sizin mesai saatlerinizde mi ezilsin?
Bu nasıl hizmet söyler misiniz?
Veteriner 48 saatte ölmezse,kurtulur dedi.Zorla süt içirdim birkaç kaşık.Korkuyorum,yarın aşağı inmeye ya ölürse?
Biz insanlar,hangi ara vicdan denen duyguyu yitirdik?Hangi ara insanlığımızı unuttuk?Hayvan,o kadar iri ve ağırdı ki,ben bu halimle kucakladım.
Sen,çarpan vicdansız!İnsanlıktan nasibini almamış yaratık,rahat uyuyor musun yatağında?
Ama bu hayvan acı çekiyor şu anda biliyor musun?
Ya yarın ölürse,''Aman ne yapalım,öldüyse öldü.İnsanlar ölüyor,bir köpek ölmüş çok mu?''mu diyeceğiz yani.
Allah kahretsin sizin gibi adam kılıklı müsveddeleri.
Kahverengi gözleri öyle güzel bakıyor ki bana....
Başını okşadım ve ''Ölme ne olursun''dedim.Umarım direnir hayata.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder