6 Nisan 2017 Perşembe

#Ne demiş Orhan Veli şiirinde:'Beni bu güzel havalar mahvetti'
Çukurova'da,inanılmaz güzellikte portakal çiçeklerinin kokusu var.
Portakal,limon,turunç ağaçlarının başı bembeyaz,taç gibi çiçeklenmiş durumda.
Ne kadar şanslıyız bu kokuları duyduğumuz için.
Gönül isterdi ki,bu kokuyu ülkemizin dört bir yanına göndereyim.Göndereyim ki,hayatımızdaki bütün çirkinleri kapatsın.
Bu duygularla kızımın tişörtlerini ütülüyordum.Gözüm,tişörtünün birinin üstündeki yazıya takıldı.Diyordu ki;
-Aynı gökyüzüne bakıyoruz.
Hepimiz,bu göğün altında nefes alıyoruz.Aynı maviyi görüyor,aynı güneşte yanıyoruz.
Kimin farkı var ki birbirinden?Seni farklı kılan ne?
Sen daha mı zenginsin, daha mı değerlisin,daha mı mükemmelsin?
Hepimizin hayata karşı artıları,eksileri var kuşkusuz.Bunlarla yaşamak,farkındalığımızı fark ettirmek zarar verici olmamalı.
Neyi paylaşamıyoruz,neyin hesabını yapıyoruz bilmem,şu üç günlük dünyada?
Çok yaşasan 100 yaşarsın.Nasıl olsa sonunda ölüm var,değer mi ülkeyi bu hale getirmeye?
Hırs,insanı hem köreltir hem de can alır.
Havayı kokluyorum,mis gibi çiçek kokusunu duyuyorum.Beni benden alıyor bu havalar.
Bahar bu ama çok kısa sürecek biliyorum.Birden kavurucu sıcaklara düşeceğiz ama olsun,bugünlerin kıymetini bilmeli.
Yüreğimizde merhamet,aklımızda öngörü olmalı yapacağımız her işte.
Bir vaat duydum bugün.Diyordu ki;' Hayır diyerek,dünyanızı da, ahiretinizi de tehlikeye atmayın'
Somut olanı bıraktı,şimdi de soyut kavram ahiretten vaatlere başladı demek ki.
Bu kadar telaşa düştüler belli ki.
Havayı kokluyorum,kokluyorum,mis gibi çiçek kokusu var.
Ve ben HAYIR'diyorum.
Bana,cenneti burda vaat edeceksin.
Burda, cehennemi yaşatmayacaksın.
Portakal çiçeklerinin mis kokusunu siz duymuyorsunuz belli ki ama bu kokuyu,hayatın anlamını bilen,iyilik,güzellik arayanlar duyar yalnızca.
Ondandır ahirete sarmanız cancağızım!
Sahi!
Ahirette de portakal çiçeklerinin kokusu var mıdır?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder