8 Nisan 2017 Cumartesi

#Referandumda neden HAYIR! diyorum?
Akdeniz bölgesi yoğun yağmur altında.Zaman zaman şiddetlenen yağmur yüzünden portakal,limon ve turunç ağaçlarının çiçekleri sele karışmış akıyor şu anda.
Yağmurda biraz yürümek istedim ve ramak kalan bir kaza geçirdim.
Referandumda sunulan yeni anayasa değişikliğinin 18 maddesinden 3.maddesi diyor ki:
-Milletvekilliği seçilme yaşı 25'ten 18'e düşürülecek ve askerlikten de muaf olacaklar.
Bunu asla kabul etmiyorum.Ne 18 yaşında seçime giren çocuğum var ne de 18 yaşında askerlikten kurtaracağım bir oğlum ama olmaz!
Yokuştan aşağı bir motor normal süratinde geliyordu.Üstünde,17-18 yaşlarında bir genç vardı.Bana 3 metre kala genç,motorun kontrolünü kaybetti ve asfaltta ateş çıkararak üstüme doğru geldi.Tabii,genç de savrularak ve takla atarak önüme düştü.Motor da üstüne geliyordu.Koştum,genci yerden kaldırdım,hastaneye götürmeyi teklif ettim ama iyi olduğunu söyledi.Birden gözüm kaskına takıldı.Kaskı yoktu ki başında.Çünkü kask,motorun önünde aslıydı.
Çok kızdım gence o o kaskı takmadan giderse polisi arayacağımı söyledim.Kaskı çıkardık,neyse ki itiraz etmedi,kaslı taktı ve gitti.
Arkasından bakarken düşündüklerim:Daha,motor kullanırken kask takmayı öğrenmeyen,henüz liseyi bitirmiş,hiçbir mesleki eğitim almayan,hayat okulunda sınanmamış,deneyim kazanmamış;elinden cep telefonunu düşürmeyen,başında kavak yelleri esen,yaşı itibariyle henüz toy olan ve yaşadığı bölgenin tarım,sanayi,eğitim,kültür,sosyal doku,ahlaki deformasyon gibi kanayan yaralarında hiçbir fikri olmayan,çözüm üretmeyecek yaşta bu gençleri ben milletvekili yapıp,üstüne maaş verip,bir de askerlikten kurtaracağım öyle mi?
Milletvekili kimin oğlu olabilir sizce?
Bakkal Memed Efendinin mi,fırıncı Ahmet Ustanın mı oğlu ?
Ahlaki çöküntü arıyorsanız,bu işe soyunan siyasilere bakacaksınız.
18 yaşında,hangi genç,vekil olmak için kaynak bulabilir?
Biliyorsunuz,bu işler parayla dönüyor.
Öyle az-buz da değil.Parası olan vekil olur,garibanın oğlu değil.
Dolayısıyla,18 yaşa vekillik verilmeye kalkılmasının altında yatan, yalnızca 18 yaşındaki gençlerin oyunu almak değildir;vekillerin,bakanların,müsteşarların oğullarına meclis kapısını açmaktır.
Sizin oğlunuz da paşa paşa askere gider ve İkinci mi,beşinci mi olur allah bilir,Fırat Kalkanında gövdesini kalkan yapar artık.
EVET derken bir daha düşünün bunları lütfen!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder